تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 20:55
1177 بازدید
کد خبر : 395

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

۱۹ و نیم درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند

۱۹ و نیم درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند
ایجاد بستر و زیرساخت های آموزش برای رشد و توسعه کشور از نکات بسیار مهمی است که دولت سیزدهم به خوبی این موضوع را پیگیری می کند و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۹ و نیم درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، نوسازی و یا بازسازی و مقاوم سازی هستند،گفت: ۱۲ و نیم درصد مدارس نیازمند بازسازی و مقاوم سازی و هفت درصد نیز نیازمند تخریب و نوسازی کامل هستند.

مهرالله رخشانی مهر در آیین آغاز به کار آموزشگاه استثنایی سپهبد شهید سلیمانی در بخش فشافویه شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ برای احداث و نوسازی مدارس تخصیص داده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد، افزود: ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس از ابتدای سال جاری تاکنون در نقاط مختلف کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده و این سازمان براساس برنامه زمانبندی شده افتتاح های گسترده ای در دهه فجر امسال خواهد داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: ایجاد بستر و زیرساخت های آموزش برای رشد و توسعه کشور از نکات بسیار مهمی است که دولت سیزدهم به خوبی این موضوع را پیگیری می کند و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

رخشانی مهر در ادامه به نقش برجسته خیرین مدرسه ساز در امر احداث و نوسازی مدارس در کشور اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد مدارس کشور خیرساز و یا با مشارکت بین دولت و خیرین ساخته می شوند و خیرین مدرسه ساز در سال ۱۳۹۹ در حدود سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مشارکت داشته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار