تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 - 0:41
1233 بازدید
کد خبر : 660

کربلای ایران در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) غرق در ماتم و عزا شد

کربلای ایران در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) غرق در ماتم و عزا شد
قبله تهران سراسر در سوگ شهادت حضرت صدیقه کبری(س) سیاه پوش شده است، پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، خیابان ها و میدان ها و حضور عزاداران بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از شور عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشته است.

شهرری به عنوان کربلای ایران و قبله تهران همزمان به سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، صدیقه کبری (س) غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) مردم مومن و خداجوی تهران و شهرستان ری برای عرض ادب و احترام از ساعات اولیه صبح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به حرم عبدالعظیم(ع) آمده و در سوگ نشسته اند.

قبله تهران سراسر در سوگ شهادت حضرت صدیقه کبری(س) سیاه پوش شده است، پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، خیابان ها و میدان ها و حضور عزاداران بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از شور عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشته است.

تجمع بانوان فاطمی قبله تهران (ری) از ساعت ۱۰ صبح در میدان اصلی شهرری تشکیل شد و پس از قرائت قرآن و مداحی بانوان عزادار به سمت حرم سیدالکریم(ع) راهپیمایی کردند.

همچنین اجتماع بزرگ هیات مذهبی شهرستان ری به مناسبت سالروز دخت نبی مکرم اسلام(ص) از ساعت ۱۰ با حضور پرشور مردم مومن و انقلابی شهرستان ری در آستان شیخ صدوق برگزار شد.

ویژه برنامه روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم عبدالعظیم(ع) نیز از ساعت ۱۱ صبح با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و شعر خوانی حاج قاسم نعمتی، سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میر باقری و مرثیه سرایی حاج اصغر دوستی در مصلا و صحن اصلی حرم آغاز و تا اذان ظهر ادامه داشت.

برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات برای پذیرایی از عزاداران دخت نبی مکرم اسلام (ص) چهره خاصی به شهرری قبله تهران داد و امروز فریاد یا زهرا (س) و یا علی(ع) در فضای این شهرستان به گوش می رسید.

حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد. برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از او حمایت می کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاک فاطمه زهرا(س)، ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتازعالم بشری، حضرت امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.

سرانجام حضرت فاطمه(س) بر اثر شدت ضربات و لطماتی که به او بر اثر هجوم به خانه اش و وقایع پس از آن وارد شده بود، در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری، حضرت فاطمه(س) روزی امام علی (ع) را فراخواند و به آن حضرت وصیت کرد که پس از وفاتش، ایشان را شبانه غسل دهد و شبانه کفن و دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته اند، در مراسم تدفین و نماز خواندن بر جنازه او حاضر نباشند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار