تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 21:57
859 بازدید
کد خبر : 3865

فرماندار ویژه ری:

پیگیر مطالبات مردمی از مجموعه شرکت سیمان تهران هستیم

پیگیر مطالبات مردمی از مجموعه شرکت سیمان تهران هستیم
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با توجه به استفاده نکردن از سوخت مازوت در کارخانه سیمان تهران، فضاسازی در خصوص مازوت سوزی این واحد صنعتی که گاه از سر بی اطلاعی انجام می شود، صحت ندارد.

آوای ری آنلاین: حمید زمانی در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان تهران اعلام کرد: این واحد صنعتی، با اهتمام و هزینه کرد بسیار بالا برای رعایت پارامترهای مورد نظر محیط زیست کشور اقدام کرده و با پایش به روز و آنلاین، نظارت کامل بر روند فعالیت این کارخانه مشهود است.

وی افزود: مطلقا از سوخت مازوت در این واحد صنعتی استفاده نمی شود و با توجه به عدم دریافت سوخت کامل، در روند فعالیت و خط تولید آن خللی ایجاد شده است که از مسئولان شرکت نفت درخواست داریم با توجه به نقش موثر این کارخانه در تعادل بخشی به قیمت سیمان، توجه ویژه ای به رفع این موانع داشته باشند و سهمیه سوخت این واحد به روال معمول خود بازگردد تا منجر به کاهش تولید یا توقف نشود.

زمانی اظهارکرد: نکته بسیار مهم دیگر که مدیریت این مرکز به آن توجه داشت، ایفای نقش موثر مسئولیت اجتماعی در پروژه های عمرانی و روستایی این مرکز تولیدی است که پروژه های مشترکی را پس از بررسی مطرح خواهیم کرد.

نواقص مختصر زیست محیطی کارخانه سیمان تهران قابل رفع است

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: نواقص مختصر زیست محیطی کارخانه سیمان تهران با اصلاح و بهبود تکنولوژی های موجود قابل رفع است.

وی اعلام کرد: باید به عوامل و دلایل آلاینده های محیط زیست توجه داشت و شرایط را بر اساس آن ارزیابی کرد.

وی افزود: در روند ارتقای سطح پارامترهای مثبت محیط زیست کارخانه سیمان تهران موانعی وجود دارد که ارتباطی به شرایط و عوامل داخلی کشور ندارند.

زمانی اضافه کرد: برخی سیستم های مورد نیاز برای ارتقای تکنولوژی های در اختیار کارخانه سیمان تهران نیازمند واردات ماشین آلاتی از خارج از کشور است که به علت تحریم ها با کندی و توقف مواجه شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه در تلاش برای اصلاح روند ارتقای تکنولوژی مورد نیاز هستند، اذعان داشت: نواقص بسیار مختصری در جهت تسریع در اورهال سیستم های محیط زیستی این کارخانه وجود دارد که تلاش می شود تکنولوژی های مورد نیاز از مسیرهای ممکن منتقل شود.

وی بیان کرد: تلاش می شود به ارتقای سطح توانمندی و به روز رسانی سیستم های محیط زیست کمک شود از همین رو امیدواریم در آینده نواقص مختصر موجود مرتفع شود.

ادامه فعالیت ما وابسته به تأمین سوخت گاز طبیعی است

مدیرعامل کارخانه سیمان تهران گفت: ما برای تامین سوخت این واحد صنعتی از مازوت استفاده نمی کنیم از همین رو ادامه فعالیت آن وابسته به تامین سوخت گاز است.

علی اصغر گرشاسبی نیز در جریان این بازدید اعلام کرد: حضور مسئولان برای ما ارزشمند است چون هم از نزدیک مسائل و کارکرد و عملکرد شرکت آشنا می شوند و هم از نزدیک مشکلات و موانع را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی ادامه داد: این شرکت با توجه به اقدامات خوبی که طی سال های گذشته در حوزه محیط زیست و مسئولیت اجتماعی انجام داده، روند رو به رشدی را داشته، اما معتقدیم که هر روزمان باید بهتر از دیروز باشد و برای بهتر بودن نیز باید اقدامات جدیدی را رقم بزنیم.

گرشاسبی اذعان داشت: در حوزه فرمانداری با شخص فرماندار و معاونت امور عمرانی هماهنگی های لازم را انجام دادیم تا بتوانیم در مسائل عمرانی منطقه همکاری های لازم را داشته باشیم و در حد توان و اختیاراتمان در اجرای پروژه ها مشارکت داشته باشیم و بتوانیم فضای خوبی را در منطقه ایجاد کنیم.

مدیرعامل کارخانه سیمان تهران گفت: مشکل اصلی بحث تامین انرژی است که در برق و گاز مشکلاتی داریم و با توجه به اینکه ما برای تأمین سوخت از مازوت استفاده نمی کنیم، تنها سوختی که می تواند در اختیارمان باشد گاز طبیعی است که از مسئولان می خواهیم تا هرچه سریعتر مشکل را رفع کنند تا بتوانیم به وضعیت عادی برگردیم و به تبع آن به حوزه فعالیت در زمینه مسئولیت های اجتماعی مان ادامه دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار