تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1400 - 3:33
1276 بازدید
کد خبر : 1111

پلمپ ۲ واحد رنگرزی پارچه در کهریزک

پلمپ ۲ واحد رنگرزی پارچه در کهریزک
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، گفت: ۲ واحد رنگرزی و تکمیل پارچه در بخش کهریزک این شهرستان به دلیل رهاسازی فاضلاب خام در محیط زیست با دستور قضایی پلمب شد.

علیرضا فاضلی در حاشیه پملب این واحدهای آلاینده اظهار داشت: این واحدهای آلاینده در طول یک سال گذشته چندین بار اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند ولی به هیچ عنوان تغییرات لازم را در سیستم کاری خود ایجاد نکردند.

وی با بیان اینکه صنایع آلاینده آب و خاک براساس قانون نباید فاضلاب خام خود را در محیط زیست رها سازی کنند، خاطرنشان کرد: صاحبان این واحدهای رنگرزی فاضلاب خام خود را که حاوی فلزات سنگین، مواد شیمیایی و رنگی است را به صورت خام در رودخانه کن رها سازی می کردند.

فاضلی اضافه کرد: فاضلاب خام این واحدها پس از رها سازی در آب رودخانه ها موجب آلودگی شدید منابع آب و خاک کشاورزی می شود از همین جهت صاحبان این واحدها موظف به ایجاد تصفیه خانه مجهز در مسیر خروجی فاضلاب واحد صنعتیشان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه واحدهای رنگرزی پلمب شده در روستای احمد آباد در حاشیه رودخانه کن مستقر هستند، خاطرنشان کرد: رها سازی فاضلاب خام این واحدها موجب آلودگی بستر رودخانه و اراضی کشاورزی منطقه می شود.

فاضلی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری در طول یک سال گذشته چندین بار اخطاریه زیست محیطی و در طول ۶ ماه گذشته از طریق دستگاه قضایی اقدامات لازم در جهت اصلاح نحوه عملکرد این واحدها را به صاحبان آن ابلاغ کرده است ولی هیچگونه ترتیب اثری داده نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار