تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 11:05
1307 بازدید
کد خبر : 1277

هدیه ماه عسل مهندس فتاح به زوج آسایشگاه کهریزک

هدیه ماه عسل مهندس فتاح به زوج آسایشگاه کهریزک
ساعت 8 به وقت قرار عاشقی با طلوع خورشید از افق مشهد ؛ مردی از تبار 8 سال دفاع مقدس، سرزده و خاکی وارد آسایشگاه کهریزک، نگین سبزِ شهر سیدالکریم شد.

ساعت ۸ به وقت قرار عاشقی با طلوع خورشید از افق مشهد ؛ مردی از تبار ۸ سال دفاع مقدس، سرزده و خاکی وارد آسایشگاه کهریزک، نگین سبزِ شهر سیدالکریم شد.

برگزیده شدن او به عنوان مدیر مردمی و جهادی موجب شد تا وزارت خزانه‌داری آمریکا   او را به‌عنوان یکی از مقامات رسمی و کلیدی بنیاد مستضعفان، در لیست سیاه قرار داده و تحریم کند.

او رئیس بنیاد مستضعفان است که خود را وقف افراد نیازمند و طبقات محروم جامعه کرده و عشقِ خدمت به ولی نعمتان انقلاب در اولین ساعات روز او را به آسایشگاه کهریزک کشانده است تا نیم روزی را در کنار سالمندان و معلولان این مرکز سپری کند.

این اولین باری نیست که سید پرویز فتاح قدم در این مجموعه خیریه می گذارد بلکه بارها در این مرکز حضور پیدا کرده و از نزدیک مشکلات و معضلات و سختی های این مجموعه را لمس و درک کرده است.

در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) مهندس فتاح به همراه معاونان خود،  از بخش های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک، بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات و خدمات پرسنل خدوم این آسایشگاه قرار گرفت. او همچنین با حضور در دارالقرآن این مرکز، دقایقی را در کنار مددجویان نشست و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید روح خود را صیقل داد

مهندس فتاح در کتابخانه دارالقرآن با تفال به قرآن کریم آیه ۵ سوره انسان را قرائت کرد و گفت: إِنَّ الْأَبْرَارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کَانَ مِزَاجُهَا کَافُورًا

به گزارش آوای ری آنلاین، وی در خصوص ابرار و خیرین بی نام و نشان بر ضرورت خدمت به جامعه معلولان و رعایت حق  و حقوق  افراد نیازمند تاکید کرد و گفت: این آیات درباره ابرار و کسانی که احسان و نیکوکاری می کنند و در مورد حضرت على، فاطمه، حسن و حسین(ع) نازل شده است. زیرا آنان مسکین و یتیم و اسیر را در سه شب با افطار خود سیر کردند و خود گرسنه ماندند و خداوند با این آیات آن‌ها را ستایش فرمود. فتاح در دیدار با قاریان و قرآن آموزان هدایایی نیز به آنان تقدیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان پس از بازدید از بخش های مختلف این مجموعه در جمع اعضای هیات مدیره و هیات امنای آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار داشت: وسعت خدمات این آسایشگاه بسیار گسترده است و خدمات ۱۸ آسایشگاه در  آسایشگاه خیریه کهریزک تجمیع شده است.

مهندس فتاح با قدردانی از خدمتگزاری پرسنل تلاشگر و زحمت کش این مرکز در بحث درمان، رسیدگی به بیماران خاص و تیمار سالمندان و معلولان، اذعان کرد که من سال ها لباس نظامی بر تن داشته ام و ماموریت ها و کارهای بسیار سخت و دشواری انجام داده ام اما تحمل انجام یک روز کارهای طاقت فرسای پرستارها و پرسنل آسایشگاه کهریزک را ندارم و مشقات و رنج کار در این مجموعه را درک می کنم.

او همچنین با بیان آیه ۱۰۰ سوره توبه « وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ»

بیان کرد: آنان که در ایمان سبقت گرفتند از مهاجر و انصار (و در دین ثابت ماندند) و آنان که به نیکی پیروی آنان کردند، خدا از آنها خشنود است و آنها از خدا خشنودند، و خدا برای همه آنها بهشت‌هایی که از زیر درختان آنها نهرها جاری است مهیا ساخته که در آن بهشت تا ابد متنعّم باشند، این به حقیقت سعادت بزرگ است.

وی ادامه داد: کمک کردن به افراد معلول، سالمند و بیماران خاص با شرایط دشوار و طاقت فرسا، راه بهشت و سعادت ابدی را برای شما هموار می کند و به استناد احادیث، روایات دینی و آیات قرآن کریم هر کسی قدمی برای بیماران، سالمندان، معلولان و نیز پرسنل و کارکنان این سازمان بردارد ، پاداش آن چندین برابر به زندگی خودشان بر می گردد.

در این جلسه هیات مدیره آسایشگاه نیز به تشریح اقداماتی که برای رفاه مددجویان این مرکز انجام می شود و بار مالی مشکلات و معضلات موجود در اداره آسایشگاه پرداختند و اعلام کردند: نگهداری از ۱۷۵۰ مددجو  که  زبانی برای بیان مشکلات و نیازهای خود  ندارند در شرایط نابسامان اقتصادی موجود بسیار سخت است.

به گزارش آوای ری آنلاین، تعداد پرسنل این مجموعه حتی بیش از تعداد پرسنل برخی سازمان ها و شرکت هایی است که تولید کننده کالا و خدمات بوده و تولید درآمد می کنند، اما آسایشگاه خیریه کهریزک میزبان ۱۷۵۰ مددجوی بیمار، سالمند و معلول است که علاوه بر خوراک روزانه، به لحاظ شرایط خاص و نیاز به دارو، درمان  و پرستاری هزینه های آنان در مقایسه با یک خانوار پنج نفره سرسام آور و کمر شکن است. با این حال تا کنون با کمک های نوعدوستانه و مردمی اداره شده است. گاهی اوقات بر اثر فشار تورم و تحریم و وضعیت بد اقتصادی  کمک های مردمی کم شده و به مو رسیده؛ اما قطع نشده است.

صوفی نژاد رئیس آسایشگاه خیریه کهریزک، به تشریح نیازهای اساسی این مجموعه پرداخت و نیازهای فوری این مرکز را در سه حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: برای بازسازی بخش های فرسوده و قدیمی نیاز به مصالح ساختمانی از جمله سیمان، سنگ، کاشی، شیرآلات و تجهیزات توانبخشی داریم. همچنین برای تهیه سایر ملزومات و پرداخت حقوق و کمک معیشتی پرسنل و کمک های غیر نقدی و انواع لبنیات برای سالمندان و مددجویان  به کمک های نقدی بیشتری نیاز است.

در این جلسه مهندس فتاح متعهد شد که  ۱۲۵۰ تن سیمان مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک را که در دست ساخت است و نیز سیمان مورد نیاز برای تعمیرات بناهای فرسوده آسایشگاه را تامین کند.

وی به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) با قدردانی از خدمات و تلاش های کارکنان و پرسنل خدوم این مجموعه، مبلغ یک میلیون تومان به ۲۳۵۰ نفر کل پرسنل باضافه بازنشستگان این موسسه پرداخت کرد. همچنین مقرر شد بنیاد مستضعفان مصرف لبنیات بیماران آسایشگاه خیریه کهریزک را به مدت یک سال  تامین کند.

هدیه ماه عسل رئیس بنیاد مستضعفان به یک زوج

در روزهای گذشته مراسم ازدواج یک زوج در اسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد. در این مراسم که عروس و داماد از وجود بستگان درجه یک محروم بودند، آقای صوفی نژاد به عنوان بزرگِ خانواده و پدر آنان، پیوند این زوج را رقم زد. مراسم ازدواج این زوج همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز دوازدهم بهمن برگزار می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در شهرک عمید آسایشگاه کهریزک، در دیدار با این زوج   ضمن تبریک پیوند این زوج ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک که به تازگی مراسم عقد آنان برگزار شده است و در چند روز آینده به خانه بخت می روند ، برای ماه عسل آنها، سفر به مشهد مقدس را به عنوان هدیه ویژه پیوند این زوج ساکن در اسایشگاه هدیه کرد و متعهد شد  کسری ها و وسایل مورد نیاز زندگی  آنان را تامین کند.

هر کس به  سالمندان و معلولان کمک کند محبوب خداست

فتاح با اظهار خرسندی از ارائه خدمات متنوع به مددجویان، خطاب به پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: عشق و علاقه من به پرسنل زحمت کش این مجموعه تمامی ندارد چون آنها مانند فرشته به دور بیماران می گردند و  سخت ترین کارهای ممکن را انجام می دهند.

او اظهار داشت: سالمندان و معلولان از انسان های خاص خداوند و بندگان محبوب خدا هستند و هر کس به آنها کمک کند محبوب خداست. ای کاش ما هم می توانستیم در راه ابرار باشیم ومثل ابرار و خیرین بی نام و نشان که در این مراکز داوطلبانه خدمت می کنند و هم  دنیا و هم آخرت خود را می سازند، باشیم.

فتاح افزود: پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک اسوه های خدمتگزاری در جامعه هستند و خدمت کردن به آنها پاسخ مناسبی به خدمات خالصانه این قشر زحمت کش خواهد بود و ما هرچه به خادمان مردم و سالمندان خدمت کنیم، کم است. او همچنین مبالغی به عنوان کمک معیشتی برای پرسنل در نظر گرفت و در بحث ساخت مسکن هم گفت: ۸۰ واحد مسکونی توسط یکی از خیرین در حال ساخت است که بنیاد مستضعفان در ساخت این پروژه هم مشارکت جدی دارد و بعد از افتتاح این سازه در اواخر نیمه اول سال ۱۴۰۱ مساعدت های لازم را برای ساخت پروژه های جدید در زمین مجاور این پروژه  برای ساخت مسکن جدید و واگذاری به زنان سرپرست خانوار و فاقد همسر و پرسنل آسایشگاه که  وام مسکن دریافت نکرده و سند ملکی به نامشان نیست انجام دهد.

یک جوان معلول اشک مهندس فتاح را در آورد

صحنه زیبایی هنگام پایان بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از آسایشگاه خیریه کهریزک و خداحافظی مهندس فتاح با مدیران این مجموعه، رقم خورد. یک جوان معلول سوار بر ویلچر؛ خودش را به مهندس فتاح رساند و با دستان ناتوان خود برای او دست تکان داد. این مدیر انقلابی از خودروی خود پیاده شد و نزد این جوان معلول رفت و با او احوالپرسی کرد. جوان معلول با لکنت زبان به مهندس فتاح سلام کرد و به او خوش آمد گفت. رئیس بنیاد مستضعفان خطاب به جوان معلول گفت: مگر تو من را می شناسی؟ جوان معلول گفت: بله من شما را می شناسم شما مهندس «فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان هستید.

جوان ادامه داد: شما همان وزیری هستی که وقتی در وزارت نیرو کارتان تمام شد و فرد دیگری برای سرپرستی این وزارتخانه معرفی شد، فردای آن روز یک دسته گل به دفتر   وزیر جدید نیرو بردید و با احترام به ایشان هدیه کردید و گفتید اگر هر کمک و مشاوره ای لازم داشته باشد به او می دهید.

مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان که تحت تاثیر صحبت های جوان معلول قرار گرفته بود، بغض گلویش را گرفت و بی اختیار اشک می ریخت و خطاب به حاضران گفت: برای من جای حیرت است که یک معلول با محدودیت ها و مشکلاتی که دارد، این همه آگاهی دارد و  مسائل مختلف کشور را رصد می کند.

فتاح به جوان معلول گفت: هر خواسته ای دارد به او بگوید تا برایش فراهم کند. اما این جوان با مناعت طبع خود، گفت من هیچ خواسته ای ندارم و هر چه لازم داریم مسئولان آسایشگاه برایمان تهیه  می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار