تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 5:45
982 بازدید
کد خبر : 2611

معرفی ۸۹ پایگاه واکسیناسیون در نقاط مختلف شهرری

معرفی ۸۹ پایگاه واکسیناسیون در نقاط مختلف شهرری
شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با تاکید براینکه "کرونا هنوز تمام نشده است" تزریق یک نوبت یادآور واکسن بیماری کووید-۱۹ را برای تمام افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنها گذشته است را با معرفی ۸۹ پایگاه مورد تاکید قرار داده است.

از مجموع پایگاهها و مراکز واکسیناسیون کرونا در شهرستان ری، یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون با عنوان “شهر سالم”  در میدان هادی ساعی ، جنب خیابان فدایی در ورزشگاه شهرسالم، واکسن های سینوفارم، آسترازنکا، پاستوکوک، اسپایکوژن و برکت را بعنوان واکسن یادآور برای متقاضیان تزریق می کند.

۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت، ۳۷ پایگاه سلامت و ۲۷ خانه بهداشت نیز از مجموع مراکزی است که شبکه بهداشت با انتشار آدرس آن از شهروندان خواسته است با مراجعه به آن اقدام به واکسیناسیون یادآور کنند.

 معرفی ۸۹ پایگاه واکسیناسیون در نقاط مختلف شهرری 

بنا بر اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و فهرست های اعلامی از آدرس مراکز واکسیناسیون ، واکسن سینوفارم که با اقبال اکثریت مردمی مواجه شده ،در تمام مراکز موجود است.

نقاط مختلف کشور پس از استراحتی کوتاه مدت، دوباره وارد موج جدیدی از کرونا شد که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آن بعنوان موج هفتم یاد کرد .

بهرام عین اللهی در یک گفت وگوی خبری، همچنین در مورد احتمال افزایش تلفات کرونا در هفته های آینده سخن گفت و اظهارکرد: آمار تلفات کرونا افزایشی است بدلیل اینکه آمار مراجعان و بستری ها زیاد است.

وی افزود: هر وقت مراجعان کاهشی باشد فوتی ها هم کاهش می یابد اما در حال حاضر آمار مراجعان کاهشی نیست،  امیدواریم در صورتیکه مردم واکسیناسیون را انجام دهند، آمار فوتی ها نیز دو رقمی باقی بماند.

مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز شنبه شب از افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در سراسر کشور خبر داد .

براساس این گزارش ، در هفته سوم تیرماه موارد بستری به ۱۴۷۱ مورد رسیده است که این رقم در هفته قبل از آن ۵۹۱ مورد ثبت شده بود.

همچنین موارد مثبت شناسایی شده سرپایی از ۳۲۶۰ مورد در هفته دوم به ۹۳۴۹ مورد در هفته سوم تیرماه و فوتی ها نیز در کل کشور از ۱۸ نفر در هفته دوم به ۴۰ نفر در هفته سوم تیرماه افزایش یافته است.

براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از ۲۴ تیر اعمال می‌شود؛ تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۴ به ۱۵ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۴ به ۳۵ شهر افزایش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۴۲ به ۲۰۸ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۸۸ به ۱۹۰ شهر رسید.

 معرفی ۸۹ پایگاه واکسیناسیون در نقاط مختلف شهرری 

ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان بهترین راه مقابله با کرونا

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، استفاده از ماسک را بهترین راه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا دانست و تاکید کرد که استفاده از ماسک از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابراهیم قادری با تاکید براینکه با یک روش نمی توان با کرونا مقابله کرد، افزود: نباید این گونه فکر کرد که با دریافت واکسن دیگر نیازی به استفاده از ماسک نیست.

وی ادامه داد: با دریافت واکسن و ایجاد ایمنی در بدن، تا حد قابل قبولی از شدت گرفتنِ بیماری و مرگ و میر جلوگیری می‌شود اما واکنش‌ها در خصوص انتقال و ابتلا به این بیماری میزان اندکی مؤثر هستند که به همین دلیل تاکید می شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش مورد توجه هموطنان باشد.

قادری با تاکید بر واکسیناسیون دز یادآور، گفت : علاوه بر دز چهارم ،هموطنان باید به تکمیل واکسیناسیون نیز توجه داشته باشند و با تزریق واکسن ، مانع سرایت و شیوع بیماری کووید- ۱۹ با سویه های مختلف شوند.

 معرفی ۸۹ پایگاه واکسیناسیون در نقاط مختلف شهرری 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،افراد بالای ۱۸ سال که بیشتر از ۶ ماه از آخرین تاریخ تزریق آنها می‌گذرد، می‌توانند نوبت یادآور واکسن (سوم و یا چهارم) را تزریق کنند. همچنین گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای دارند، می‌توانند نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار