تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 11:32
2953 بازدید
کد خبر : 2360

خطیب جمعه شهرری:

مردم باخرید جنس داخلی به معیشت کارگران کمک کنند

مردم باخرید جنس داخلی به معیشت کارگران کمک کنند
حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی: روحانیت حافظ منافع ملی و حافظ تمامیت مملکت ایران است.

خطیب نماز جمعه شهرستان ری با گرامیداشت مقام کارگران ومعلمان در کشور گفت: چه اصراری برای خرید جنس خارجی وجود دارد درحالی که نمونه داخلی همان جنس ها در داخل با کیفیت خوب تولید می‌شود؛ مردم با خرید جنس داخلی به معیشت کارگران کمک کنند.

حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی در نماز جمعه این هفته شهرستان ری با اشاره به روزهای تاریخی ماه اردیبهشت افزود: روز ٢٣ اردیبهشت سال ١٣۴٣ یکی از رویدادهای تاریخی در ایران انجام شد؛ لایحه‌ کاپیتو لاسیون به مجلس برده شد که امام خمینی(ره) در مخالفت با آن سخنرانی آتشینی کرد و علما و مردم را خطاب قرار داد و گفت «هرکس فریاد مخالفت سر نزند گناه کار است»؛ همین سخنرانی باعث تبعید امام شد.

وی ادامه داد: روز ٢۴ اردیبهشت نیز روز لغو قرارداد استبدادی دیگر توسط یکی از علمای بزرگ است؛ این لغو قراردها توسط علما نشانه اقتدار دین و روحانیت در ایران است که دشمن به دنبال شکست این اقتدار است.

شاهچراغی با اشاره به سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی اظهار داشت : فتوای مشهور میرزای شیرازی در تحریم تنباکو نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور و روحانیت شیعه به شمار می‌رود که تأثیرات سیاسی مهمی بر جای نهاده است.

شاهچراغی گفت: روحانیت حافظ منافع ملی و حافظ تمامیت مملکت ایران است.

امام جماعت شهرری افزود: رهبر انقلاب هفته گذشته ٢ ملاقات سیاسی داشتند؛ اولی با بشار اسد رییس جمهور سوریه بود؛ بشار اسد و مردم سوریه به رهبر ایران مدیون هستند.

وی ادامه داد: دیدار دوم با امیر قطر بود؛ رهبر در این دیدار به امیر قطر گفتند « از جماعت عرب توقع است که در برابر رژیم صهیونیست بایستند؛ کشورهای عربی سازشکار با اسراییل بدانند که نباید از رژیم صهیونیست بترسند زیرا اسراییل در حال فروپاشی است».

شاهچراغی گفت: رهبر انقلاب در این هفته نیز ٢ ملاقات عمومی داستند، اولی با کارگران بود، ایشان در این دیدار خطاب که جمعی از کارگران فرمود « در تکریم شما همین بس است که پیغمبر (ص) دست کارگر را بوسید و در جمهوری اسلامی نیز کارگران جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند؛ این قشر برای پیروزی انقلاب ١۴ هزار شهید تقدیم کرده‌اند و از شأن بالایی برخوردارند.

امام جماعت شهرری گفت: رهبر انقلاب در ادامه این دیدار نیز به کارگران گفت« تولید دست کارگران است»و به آنان توصیه کردند که سعی کنند کارشان را به زیبایی انجام دهند.

شاهچراغی با بیان اینکه رهبر انقلاب از مردم می‌خواهند که اجناس داخلی را بخرند، افزود: چه اصراری برای خرید جنس خارجی وجود دارد درحالی که نمونه داخلی همان جنس در داخل با کیفیت خوب تولید می‌شود؛ با خرید جنس داخلی به معیشت کارگران کمک می‌شود.

امام جمعه شهرری در ادامه به دیدار دوم رهبر با معلمان اشاره کرد و گفت: مسئولیت معلمی بسیار مسولیت سنگینی است و معلمان بدانند نقش معلم در تربیت نسل آینده مهمتر از پدر و مادر کودکان است.

شاهچراغی افزود: رهبر انقلاب چند توصیه برای معلمان داشتند که آشنا کردن کودکان با سبک زندگی اسلامی، آشنایی آنان با آرمان‌های انقلاب، تربیت کودک به نوعی که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و کودک مقاومت و ایستادگی داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بر تربیت کودکان به نوعی که به فرهنگ غرب و شرق اعتنایی نداشته باشند تأکید زیادی دارند؛ فرزندان ما باید افتخارات ملی خود را بشناسند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار