تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 10:20
1326 بازدید
کد خبر : 1702

شیرزاد یعقوبی مطرح کرد:

مبارزه با فساد خط قرمز شهرداری حسن آباد فشافویه

مبارزه با فساد خط قرمز  شهرداری حسن آباد فشافویه
جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور و مسئولان بخش و شهر حسن آباد فشافویه برگزار شد. در این مراسم شیرزاد یعقوبی شهردار شهر حسن آباد فشافویه در تریبون نماز جمعه با تشریح برنامه‌های شهرداری به مهمترین اقدامات انجام شده و اولویت‌های آن اشاره کرد.

جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور و مسئولان بخش و شهر حسن آباد فشافویه برگزار شد. در این مراسم شیرزاد یعقوبی شهردار شهر حسن آباد فشافویه در تریبون نماز جمعه با تشریح برنامه‌های شهرداری به مهمترین اقدامات انجام شده و اولویت‌های آن اشاره کرد.

به گزارش آوای ری آنلاین؛ شیرزاد یعقوبی در ابتدا ضمن تشکر از حضور شهروندان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و درود بر روح پرفتوح امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب، دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع سلامت، گفت: بنده حدود ۵ ماه پیش به عنوان شهردار شهرحسن آباد فشافویه معرفی شدم و در تلاشم تا با اولویت به موضوعاتی مانند مردم محوری، استفاده از نیروی متخصص و مبارزه با فساد به عنوان خط قرمز این نهاد به مردم خدمات‌رسانی کنم.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با فساد در شهرداری و جلوگیری از آن افزود: بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۵ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن صرف امور عمرانی و ۵۰ درصد هم صرف هزینه‌های جاری شده است. از طرفی امسال تغییراتی در شهرداری به وجود آمد و با ورود اعضای جدید شورا، برنامه‌های آن نیز تا حدودی تغییر کرد، با این حال بنده به همراه همکاران، مجموعه معاونین شهرداری و کارگران زحمت کش در صدد حل چالش‌های پیش رو هستیم.

شهردار شهر حسن آباد فشافویه با اشاره به تعامل شهرداری با اعضای محترم شورای این شهر و همچنین زحمات فراوان امام جمعه، فرماندار و شهروندان محترم در اجرای برنامه های این بخش، خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر اقداماتی از سوی شهرداری انجام شده که البته از دید بنده قانع‌کننده نبوده، اما در تلاشیم تا از این پس با انجام برنامه‌های تکمیلی تا حد ممکن توقعات شهر و شهروندان را برآورده سازیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های شهرداری امسال انجام شده و مابقی به دلیل موانعی به سال آینده موکول خواهد شد، اظهار کرد: برای نمونه پروژه روکش آسفالت بلوار امام خمینی (ره) با اعتبار ۵ میلیارد تومان اجرا شده و حدود ۴۵۰۰ تن آسفالت در این بلوار روکش شده که در نظر داریم سال آینده تمام مراحل آن به اتمام برسد. همچنین لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر با هزینه ۱ میلیارد تومان، جدول بندی معابر شهر با طول ۳ هزار متر و با اعتبار ۲ میلیارد تومان، پیاده‌روسازی و سنگ فرش کردن ۴ هزار متر مربع در سطح شهر، احداث پارک محلی در بافت فرسوده خیابان شهید ذاکری، حفظ و توسعه فضای سبز در مجموعه سطح شهر با خرید گل، گیاه و کاشت درخت و درختچه و همچنین تکمیل و تجهیز تصفیه‌خانه فاضلاب از دیگر برنامه‌های شهرداری شهر حسن‌آباد فشافویه بوده است. شهردار شهر حسن آباد فشافویه در ادامه به برنامه‌های دیگر این شهر اشاره کرد و گفت: خرید مخزن زباله و نصب زیرمخزنی بتونی زباله، زیرسازی و جدول گذاری شهر در وسعت ۹ هزار متر مربع، تسطیح و ریگلاژ رودخانه سیاب، ترمیم جداول فرسوده سطح شهر، تعمیر و نگهداری تاسیسات و ابنیه شهرداری و همچنین خرید و نصب علایم ترافیکی از دیگر برنامه‌هایی است که البته هنوز به طور صد درصدی اجرا نشده است. یعقوبی از دیگر اقدامات شهرداری را خرید سیستم رایانه شهرداری و اسکن پرونده‌های آن دانست و خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات بحران مانند چادر، پتو و… به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، خرید تجهیزات اداری شهرداری، تکمیل و تجهیز ساختمان کلانتری و راهور، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی، کمک به هیات‌های ورزشی سطح شهر به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، اجرای پروژه روشنایی بلوار امام خمینی (ره) و پروژه نقشه‌برداری و سیستم جی آی اس با مبلغ ۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، دیوارکشی و نرده‌گذاری ساختمان آتش‌نشانی، فرهنگ سرا و ارائه خدمات شهری به منظور ارتقای امنیت از مهمترین این اقدامات است که در کنار آن لایروبی کانال آتشنشانی تا عمق ۶۵۰ متر و لایروبی خیابان مجاور بیمارستان به وسعت ۵۵۰ متر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات به لطف زحمات نیروی فعال در بخش خدمات شهری و حوزه معاونت صورت گرفته، اظهار کرد: خوشبختانه به لطف این دوستان تمام نقاط شهر پاکسازی شده و نمای زیبایی نیز به آن بخشیده است. علاوه بر این شهرداری شهر حسن آباد فشافویه دو دستگاه هیوندای کمپرسی برای واحد ۱۳۷ خرید و تجهیز کرده و در حال اجرای پروژه نصب و خرید دوربین های پایش تصویری، اجرای پروژه برق‌رسانی تصفیه خانه فاضلاب، اصلاح و راه‌اندازی شبکه آبرسانی فضای سبز، بهسازی و ساخت مخزن نگهداری آب به صورت  تن مسلح در مجاورت پلیس راه، تهیه و اجرای عملیات لوله‌گذاری و اصلاح مسیر آبرسانی از چاه احمدیه به استخر سیاب به متراژ ۲۰۰ متر است. علاوه بر این شهرداری شهر حسن آباد فشافویه اقدامات مهم دیگری مانند؛ عملیات خاک ریزی، تسطیح و لوله گذاری در ادامه بلوار ورزشگاه برای آبرسانی و کاشت درخت و درختچه را در دستور کار قرار داده و به طور روزانه به هرس درختان و چمن‌کاری سطح شهر می‌پردازد.

شهردار شهر حسن آباد فشافویه با تاکید بر ضرورت کمک‌رسانی به مساجد بیان کرد: شهرداری در تلاش است تا پروژه‌های نیمه کاره را به سرانجام رسانده و در این مسیر در صدد تکمیل خانه‌ فرهنگ، پایگاه فرهنگ سالن ورزشی کنارگرد و تکمیل بلوار بهمن، بلوار فرودگاه و ارائه مبلمان و منز شهری  است. از سوی دیگر با توجه به مشکل ترافیک در نظر دارد تا با همکاری دوستان در بخش راهور، بلوار چمران را به واسطه کمربندی تکمیل سازد.

یعقوبی موضوع احداث کمربندی، آب شرب را که از سوی شورای اسلامی شهر حسن آباد فشافویه نیز مورد بررسی قرار گرفته از دیگر اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: در رابطه با پسماندهای بخش هوشنگ آباد که خارج از محدوده و حریم قانونی شهر قرار دارد نیز شهرداری و شورای محترم این شهر، امام جمعه و بخشدار اقداماتی را انجام داده اند.

شهردار شهر حسن آباد فشافویه با اشاره به راه‌اندازی سیستم مقابله با فساد در شهرداری، ادامه داد:  با توجه به سئوالاتی که برخی از دوستان در مورد تضییع اموال شهرداری مطرح کرده‌اند، بنده با همکاری دوستان این موضوع را مورد بررسی قرار داده و پس از تشخیص صدور و تمدید پروانه‌های غیرمجاز، با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی ۴ نفر را بازداشت کردیم. علاوه بر این از حدود ۴۰ قطعه زمین شهرداری که به صورت غیرقانونی واگذار شده بود، دو الی سه قطعه به حالت اول برگردانده شد و مابقی نیز به شهرداری محول گردید. به اعتقاد بنده این موضوع یک زنگ خطر جدی بود که از این پس دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

یعقوبی در پایان اظهار امیدواری کرد: از این پس نیز ریشه فساد در شهرداری خشکانده شده و مسائل مرتبط برطرف خواهد شد. با توجه به این موضوع از همه شهروندان دعوت می‌کنم تا در صورت تمایل برای مشاهده اسناد مبارزه با فساد به شهرداری مراجعه کرده و علاوه بر آن مطالبات خود را نیز  پیگیری نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار