تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 20:00
1180 بازدید
کد خبر : 1434

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

عزم مدیریت شهری برای کمک به نفرآباد، جدی است

عزم مدیریت شهری برای کمک به نفرآباد، جدی است
سیداحمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران: عزم مدیریت شهری برای بازسازی نفرآباد جدی است و اگر اوراق محقق نشود از بودجه سال آینده، بخشی به این کار اختصاص خواهد یافت.

اصلاح شرایط محله نفرآباد و به پایان رساندن پروژه بازسازی آن، بیش از همه‌‌چیز به منابع مالی نیاز دارد که تامین آن‌ در این دوران رکود ساخت‌وساز، دشوار است.

امسال قرار بود بافت‌های اطراف حرم در ۴ شهر تهران، قم، مشهد و شیراز با انتشار اوراق مشارکت بخشی از این منابع را تامین و به پروژه تزریق کنند.

سیداحمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران: عزم مدیریت شهری برای بازسازی نفرآباد جدی است و اگر اوراق محقق نشود از بودجه سال آینده، بخشی به این کار اختصاص خواهد یافت.

کمتر از ۲ماه از سال باقی مانده است. تصور می‌کنید در این مدت کوتاه بتوان از انتشار اوراق مشارکت بهره‌گرفت؟

انتشار اوراق مشارکت یکی از راه‌های بازسازی محله نفرآباد است. چه موضوع اوراق مشارکت تا پایان سال به نتیجه برسد و چه نرسد، عزم شهرداری و شورای شهر برای اصلاح وضعیت محله نفرآباد جدی است. شهرداری به وظیفه خود درباره محله نفرآباد عمل خواهد کرد و از زمانی که تیم جدید شورای شهر مستقر شدند این موضوع در دستور کار قرار گرفت. یکی از نشانه‌های رویه جدید حضور مسئولانی مانند شهردار تهران و بازدید ایشان از این محله است. اعضای شورای شهر و دیگر مدیران شهری هم از نزدیک مشکلات این محله را دیده‌اند. شهرداری در بودجه سال۱۴۰۱ خود را ملزم به نوسازی این محله می‌کند.

چرا موضوع اوراق مشارکت برای این محله‌ مطرح شد؟

به‌دلیل اینکه ما در سال۱۴۰۰ با محدودیت نقدینگی روبه‌رو بودیم که سعی کردیم از مسیر اوراق مشارکت، این کار را انجام دهیم؛ زیرا انتشار اوراق مشارکت یک مسیر محرک و شتاب‌دهنده است. قرار بود ۵۵۰میلیارد تومان به پروژه تزریق شود تا فعالیت آن سرعت بگیرد. متأسفانه با تأخیر وزارت کشور در صدور مجوز انتشار اوراق روبه‌رو شدیم. علاوه بر آن شنیده شده که این عدد از ۵۵۰میلیارد تومان به ۲۵۰میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و همین رقم هم هنوز ابلاغ نشده است. اگر هم انجام نشود در بودجه سال۱۴۰۱ محله نفرآباد را در اولویت قرار می‌دهیم تا در سال آینده تغییرات محسوسی در آن رخ دهد.

اگر وزارت کشور در همین مدت کوتاه مجوز لازم را صادر کند، از نظر مسائل بانکی و اداری مشکلی پیش نمی‌آید؟

خیر. بانک عامل اعلام آمادگی کرده است و درصورتی که به آن ابلاغ شود اوراق صادر خواهد شد. در زمینه تأخیر رخ داده باید توجه داشت که این طرح در کل کشور و برای بافت‌های قدیمی اطراف حرم‌های مطهر پیشنهاد شد و مجلس برای سال۱۴۰۰ اجازه انتشار حدود هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به دولت داده بود. قرار بود ۵۵۰میلیارد تومان آن به تهران برسد و شهرداری تهران هم قصد داشت که آن را برای محله نفرآباد شهر ری هزینه کند اما از طرف بعضی از استان‌ها با فشار‌های سیاسی روبه‌رو شدیم و شهرداری تهران هم، همزمان در حال تغییر مدیریت بود. حالا این عدد به ۲۵۰ رسیده ولی باز هم امیدوار هستیم که با میانجیگری وزیر محترم، مشکل اوراق حل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار