تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 - 14:28
1127 بازدید
کد خبر : 3747

صدور سند مالکیت ۲۹ هکتار از بستر رودخانه سرخه حصار در شهرستان ری

صدور سند مالکیت ۲۹ هکتار از بستر رودخانه سرخه حصار در شهرستان ری
مدیر امور منابع آب شهرستان ری گفت: سند مالکیت برای بیش از ۲۹ هکتار از بستر رودخانه سرخه حصار واقع در این شهرستان به نام دولت صادر و دریافت شد.

آوای ری آنلاین: حمیدرضا حسینی اظهار داشت: این سند به منظور تثبیت مالکیت و برای اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های ویژه به عمل آمده توسط همکاران این امور برای بخشی از بستر رودخانه سرخه حصار، یک فقره سند مالکیت به مساحت بیش از ۲۹ هکتار صادر شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه صدور این اسناد در حفظ مالکیت بستر رودخانه و جلوگیری از تجاوز به آن دارای اهمیت بالایی است، افزود: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جلسات استانی و شهرستانی برگزار شده با دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین پیگیری های مستمر انجام شده توسط امور آب شهرری، مقرر است در چهارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه‌های واقع در شهرستان ری در حوزه عملکرد این امور اقدام شود.

مدیر امور منابع آب شهر ری یادآور شد: با دریافت سند مالکیت برای زمین های بستر رودخانه‌ها و مسیل ها اساساً با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای تهران) هرگونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: امور آب در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان محل عبور رودخانه های کن، شور، کرج و مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار