تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 فروردین 1401 - 23:17
1525 بازدید
کد خبر : 2266

فرماندار ویژه شهرستان ری:

شهید آوینی روایتگری صادق بود

شهید آوینی روایتگری صادق بود
شهید آوینی و اثر ماندگار او روایت فتح، در شناخت یزیدهای زمانه بسیار تأثیر گذار و بصیرت افزا است که این موضوع ارزش والای کار و راه این شهید بزرگوار را نشان می دهد.

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره فرزند برومند دیار ری، سیدالشهداء اهل قلم شهید مرتضی آوینی با حضور حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سرهنگ پاسدار قنبری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، اکبری بخشدار خاوران، نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همرزمان شهید آوینی، هنرمندان، اصحاب رسانه و باحضور مردم شهیدپرور و انقلابی ری در محل فرهنگسرای ولاء برگزار گردید.

فرماندار شهرستان ری در این مراسم در سخنانی شهید آوینی را معلمی عاشق و روایتگری صادق خواند و گفت: تمام دنیا عطر آثار شهید آوینی را حس کرده است و فرهنگی که این شهید عزیز آن را به همگان شناسانده است در همین زمان حال نیز رزمنده و بسیجیان مخلصی را تربیت کرده است که یکی از مصداق های آن همین رزمندگان و شهداء مدافع حرم در سوریه و عراق است که با وجود حمایت استکبار و حضور نیروهای داعشی از بیش از ۸۰ ملیت مختلف، با غیرت دینی خود و یاد و خاطره روزهای دفاع مقدس که توسط شهید آوینی روایت شده است، اجازه ندادند که حتی کوچکترین تعرض و جسارتی به حریم آل الله در سوریه و عراق صورت بگیرد.

زمانی ادامه داد: اگر ما مفاهیم والای فرهنگ ایثار و شهادت و این کلیدهای بهشت را به نسل جوان و نوجوان خود بخوبی معرفی و منتقل نماییم، این مملکت از هرگونه آسیبی محفوظ خواهد ماند و اگر در این امر کوتاهی و غفلت بشود قطعا در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد. شهیدان قهرمان ما دارای معجزاتی بودند که توسط شهید آوینی و برنامه روایت فتح به همگان معرفی و شناسانده شد. شهدایی که تک تک آنها امامزادگان عشقند و این عشق بوسیله روایت فتح به نسل امروز منتقل گردید.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نسلی رشد نمود و تربیت شد که معجزات آنها توسط شهید آوینی منتقل شد و منتقل شد تا به امروز و زمان حال رسید و نتیجه آن سبب تربیت و رشد جوانانی شده است که خالق حماسه هایی مانند دفاع از حریم اهل بیت علیهماالسلام شد. روایت ها و آثار شهید آوینی از مرزهای کشور ما نیز فراتر رفت و نتیجه آن تربیت جوانان مسلمان از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان شد که عاشقانه یاد و خاطره روزهای جنگ را در سوریه و نبرد با داعش زنده کردند.

معاون استاندار تهران در پایان گفت: از شهید آوینی جمله ای بسیار زیبا و دارای معنایی شگرف به جا مانده است که می گوید: طول و امتداد حادثه عظیم عاشورا به اندازه ای است از روز اول خلقت تا روز قیامت و هرکس در طول عمرش یزید و امام زمانه خود را می بیند و میبایست خود تعیین تکلیف و انتخاب نماید که کدام طرف بایستد و در کدام موضع بجنگد. شهید آوینی و اثر ماندگار او روایت فتح، در شناخت یزیدهای زمانه بسیار تأثیر گذار و بصیرت افزا است که این موضوع ارزش والای کار و راه این شهید بزرگوار را نشان می دهد، راهی که انتهای آن رسیدن به مهم ترین آرزوی زندگی اش یعنی رسیدن به افتخار شهادت در راه حق بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار