تاریخ انتشار : جمعه 4 شهریور 1401 - 16:44
1378 بازدید
کد خبر : 3047

فرماندار ویژه ری:

شهرری از نظر تاریخی تنه به تنه اصفهان می زند

شهرری از نظر تاریخی تنه به تنه اصفهان می زند
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: قدمت این شهر چنان بالاست که از نظر تاریخی تنه به تنه اصفهان می زند.

آوای ری آنلاین: حمید زمانی در نشست با وزیر میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برای بررسی مشکلات میراث فرهنگی شهرستان ری اعلام کرد: شهرری از لحاظ تاریخی کار و تلاش زیادی را می طلبد و نیازمند توجه برای تامین زیرساخت هاست.

وی اضافه کرد: این شهرستان, فرمانداری ویژه دارد و به لحاظ اداری و قانونی، ادارات آن می توانند تا سطح معاونت ادارات کل ارتقا پیدا کنند.

زمانی ادامه داد: توان این شهرستان ضعیف است و در حالی که انسجام مدیران شهرستان در اوج خود قرار دارد، نیازمند کمک برای حل مشکلات حوزه میراث فرهنگی است.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اتفاقی که برای بهبود وضعیت منطقه نفرآباد رخ داد مردم را نسبت به بهبود شرایط ساخت و ساز و اصلاح مناطق مسکونی در این شهرستان امیدوار کرد.

وی افزود: اهالی محلات دیگر مانند برج طغرل و چشمه علی نیز انتظار دارند که اتفاق مشابه محله نفرآباد برای آنان نیز به وقوع بپیوندد.

زمانی اظهارکرد: باید به نوسازی بافت فرسوده و صدور مجوز افزایش طبقات در این مناطق کمک کرد تا مردم از ترک منطقه خودداری کنند و این محلات متروکه نشود.

معاون استاندار تهران گفت: با این کمک، اهالی که نسبت به مناطق تاریخی شهرری علقه و علاقه دارند می مانند و مجبور به ترک محل سکونت خود نمی شوند.

وی بیان کرد: مستند تصویری در خصوص فعالیت سیمان تهران برای وزیر ارسال می شود که رسیدگی به شرایط و فعالیت آن خواست و مطالبه مردم شهرری است.

زمانی خاطر نشان کرد: در این مستند تاثیرات زیست محیطی این کارخانه سیمان و تبعات آن را ثبت کرده ایم تا هم به دفتر رهبر معظم انقلاب و هم به دفتر ریاست بنیاد مستضعفان ارسال شود تا به این منطقه خدمت رسانی بهتری انجام گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: مردم منطقه باید از عواید کارخانه سیمان منتفع شوند و اجازه دهند هم در بحث بقعه بی بی شهربانو و هم بومگردی در محدوده تاریخی بهره برداری های لازم انجام گیرد.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از وزیر میراث فرهنگی خواست تا برای اصلاح وضعیت ساخت و ساز محله چشمه علی کمک کنند.

زمانی در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بناهای تاریخی  اعلام کرد: از اساسی ترین مشکلات شهرری مناطق مسکونی در اطراف بناهای تاریخی است که مردم برای رفع آن منتظر حضور شما بودند.

وی مهمترین چالش ساکنان این مناطق را نبود مجوز برای ساخت و ساز، نوسازی یا افزایش طبقات برشمرد و تصریح کرد: همین مساله موجب جابجایی مردم از این مناطق و تبدیل شدن واحدهای مسکونی به خانه های متروکه و پاتوق برای انجام بزه های اجتماعی شده است.

زمانی لازمه رونق ساخت و ساز در این مناطق را صدور مجوز میراث فرهنگی برشمرد و محله چشمه علی را نمونه بارزی از این مناطق معرفی کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: به این دلیل که مردم اجازه ساخت و ساز در این مناطق را ندارند مناطق مسکونی در این محلات در حال ریزش و تخریب است.

وی ادامه داد: این محلات به دلیل ارزش تاریخی در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته و هر نوع عملیات عمرانی در آن منوط به ورود اداره میراث فرهنگی و صدور مجوز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار