تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 0:31
1277 بازدید
کد خبر : 1471

سیدعلی یزدی خواه:

رویکرد بودجه ۱۴۰۱ توجه به اقشار کم درآمد جامعه است

رویکرد بودجه ۱۴۰۱ توجه به اقشار کم درآمد جامعه است
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، گفت: رویکرد بودجه سال ۱۴۰۱ توجه به اقشار کم درآمد جامعه مانند افراد حقوق بگیر، کارگران و افراد مناطق محروم جامعه است.

سید علی یزدی خواه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نمایندگان مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ توجه ویژه ای به افراد مناطق محروم مرزی، روستاییان و عشایری دارند که از لحاظ درآمدی در دهک های پایین جامعه قرار گرفته اند.

وی با تاکید براینکه مجلس در بودجه سال آینده به دنبال ایجاد عدالت نسبی در جامعه است، بیان داشت: مشکلاتی که در طول چند دهه ایجاد شده است در یک سال حل نمی شود ولی به حتم با ادامه روند کنونی بسیاری از نابسامانی ها در سال های آینده از بین خواهند رفت.

یزدی خواه اضافه کرد: اعطای وام ها کم بهره، افزایش حقوق اقشار کم درآمد، کاهش دریافت هزینه از افراد مناطق محروم و توسعه زیر ساخت های لازم مانند آب و برق و گاز در نقاط محروم کشور از جمله اهدافی است که نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۱ به دنبال تحقق آن هستند.

وی در ادامه به موضوع طرح صیانت فضای مجازی اشاره کرد و افزود: کشور ما در حوزه فضای مجازی هم اکنون یکی از بی قانون ترین ها در جهان است که همین امر موجب ایجاد انواع مشکلات و سواستفاده های اخلاقی، مالی و اجتماعی شده است.

یزدی خواه با تاکید براینکه طرح صیانت به معنای فیلترینگ شبکه های اجتماعی مانند وات ساپ و اینستاگرام نیست، ابراز کرد: مجلس به دنبال ضابطه مندی و ایجاد قوانین مستحکم و دقیق در خصوص جرایم فضای مجازی است.

وی عنوان کرد: هماهنگی ۹۵ درصدی با سه دستگاه دخیل در امر فضای مجازی یعنی وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی و دادستانی کشور صورت گرفته تا با استفاده از نظرات مرکز پژوهش های مجلس قوانین لازم تدوین شود.

یزدی خواه بیان داشت: تمامی جلسات بررسی مشکلات و تدوین قوانین فضای مجازی برای اینکه هیچگونه حاشیه ای برای آن ایجاد نشود به صورت زنده به مخاطبان به نمایش گذاشته می شود.

وی در خصوص مشکلات حوزه میراث فرهنگی شهرستان ری نیز گفت: نبود بودجه کافی برای نگهداری و مرمت آثار تاریخی مهمترین مشکل این آثار است که در این خصوص باید با از ظرفیت بخش خصوصی و اجاره بلند مدت آن استفاده کرد.

یزدی خواه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه براساس قانون تمامی شهرستان های کشور باید نماینده مستقل داشته باشند، ابراز کرد: شهرستان ری نیز باید مانند دوران قبل از انقلاب و اوایل نظام اسلامی دارای ۲ نماینده مستقل در مجلس باشد که این امر در حال پیگیری است./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار