تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401 - 1:31
950 بازدید
کد خبر : 2181

حسینی خبر داد:

رونمایی از نخستین سند جامع زیست محیطی شرکت سیمان تهران

رونمایی از نخستین سند جامع زیست محیطی شرکت سیمان تهران
در مراسمی با حضور مدیرکل و معاونین اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، مدیرعامل شرکت سیمان تهران و مدیران عامل شرکت های تابعه گروه سیمان تهران از نخستین سند جامع زیست محیطی شرکت سیمان تهران رونمایی شد.

در مراسمی با حضور مدیرکل و معاونین اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، مدیرعامل شرکت سیمان تهران و مدیران عامل شرکت های تابعه گروه سیمان تهران از نخستین سند جامع زیست محیطی شرکت سیمان تهران رونمایی شد.

مهندس حسینی مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اشاره به اهمیت راهبردی سند جامع زیست محیطی عنوان کرد: این سند برای نخستین بار در شرکت سیمان تهران تهیه گردیده و دربرگیرنده تمامی پارامترهای تاثیرگذار بر محیط زیست بوده ،موقعیت فعلی شرکت سیمان تهران را در بحث تاثیرگذاری بر محیط پیرامونی بصورت مستند و جامع بررسی نموده و چشم انداز حذف مخاطرات زیست محیطی و در نهایت تولید پایدار با تاکید بر هماهنگی و سازگاری با محیط زیست را تبیین می نماید.

وی توجه ویژه به مقوله زیست محیطی را اولویت نخست شرکت سیمان تهران دانسته و برنامه این شرکت را تبدیل شدن به الگوی تولید سبز بر پایه توسعه پایدار در ایران عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اشاره به هزینه های سنگین انجام شده در دوسال اخیر در راستای استانداردسازی خروجی دودکش های خطوط تولیدی این شرکت بر تداوم این مسیر تاکید نمود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز با اشاره به اینکه موقیعت شرکت سیمان تهران به عنوان یک واحد بزرگ تولیدی بسیار تاثیرگذار است، افزود: این مجموعه فرصتی بسیار بزرگ برای تولید، صنعت و اقتصاد کشور است.

سعید محمودی با بیان اینکه تهیه سند جامع محیط زیستی از سوی این مجموعه با همکاری گروه تخصصی و مشاوران محیط زیستی و بهره گیری از نظرات اصولی در حوزه محیط زیست، اقدامی مهم و اساسی و نقشه راهی مطلوب است، گفت: اما آن چیزی که از تهیه سند مهمتر خواهد بود، اجرای برنامه های پیش بینی شده آن است تا بتوانیم در راستای حل مشکلات محیط زیستی گام برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلاتی که این مجموعه دارد خوشبختانه اراده حل معضلات محیط زیستی در ساختار مدیریتی این شرکت دیده می شود، اظهار داشت: امیدوارم با اجرای دقیق این سند، این صنعت مسیر سبز و پایداری را در کنار اقتصاد و محیط زیست سالم طی کند و بهره اجرای این سند به همه ذینفعان از جمله شهروندان اطراف و محیط زیست برسد.

محمودی همچنین با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات می تواند الگوی مناسبی برای دیگر واحدهای صنعتی برای توجه به موضوعات محیط زیستی باشد، خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا این سند در سریع ترین زمان ممکن در محیط زیست استان تهران بررسی و کارشناسی و نتیجه آن به مجموعه سیمان تهران اعلام شود.

در پایان از نخستین سند جامع زیست محیطی شرکت سیمان تهران که در ۸ جلد و با بیش از یک سال کار مستمر و کارشناسی تهیه گردیده بود رونمائی شد و جهت اظهار نظر تحویل سازمان محیط زیست گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار