تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 2:03
2387 بازدید
کد خبر : 3230

حضور میلیونی دلدادگان حسینی در پیاده روی اربعین

حضور میلیونی دلدادگان حسینی در پیاده روی اربعین
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: حضور گسترده و میلیونی مردم در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین بی نظیر بود و عظمت ارادت به خاندان آل رسول را به نمایش گذاشت.

آوای ری آنلاین: حمید زمانی در حاشیه مراسم جاماندگان اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعات اولیه صبح امروز اربعین حسینی شاهد حضور مردم در اقصی نقاط مسیرهای چهارگانه تعریف شده برای پیاده روی بودیم.

وی یادآورشد: دو سال از آخرین مراسم پیاده روی بدون محدودیت جاماندگان اربعین حسینی سپری می شد و انتظار می رفت که مردم حضور گسترده ای داشته باشند اما این حجم انبوه از حضور و ثبت صحنه های دلدادگی خارج از حد تصور بود.

زمانی اظهار داشت: تمامی برنامه ریزی ها برای استقبال و خدمات رسانی به ۲ تا سه میلیون زائر پیش بینی و هماهنگ شده بود در حالی که مسیرهای مملو از شهروندان تهرانی و ری، اتباع و حتی از استان ها و شهرستان های همجوار، به نظر ارقام دیگری را به ثبت رسانده باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: استقبال از این مراسم بار دیگر همبستگی ملت ایران و ارادت مندان به آستان امام حسین(ع) و شهدای کربلا را نشان داد و ادامه داشتن این مسیر را در افکار و قلب های مسلمانان به نمایش گذاشت.

وی از همکاری و مساعدت مردم در برگزاری این مراسم قدردانی و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شد که ۹۰۰ موکب برای خدمات رسانی در مسیر پیاده روی مستقر باشند که با همین مشارکت و حضور مردمی در برپایی ایستگاه های مختلف، این تعداد از یک هزار فراتر رفت و با احتساب موکب های مربوط به خدمات درمانی، بهداشتی و انتظامی به بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد رسید.

زمانی ادامه داد: مسئولان تمامی تلاش خود را به کار گرفته بودند تا با بسیج همه امکانات و خدمات مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین را در بهترین شرایط برگزار کنند.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: با وجود تشدید گرمای هوا در ساعات بعد از ظهر، همچنان مردم در خیابان های منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) حضور دارند و این مراسم با وجود چنین زواری تا زمان حضور مردم در خیابان ها و مسیرهای تعریف شده، ادامه خواهد داشت.

وی به پیش بینی خدمات حمل و نقل عمومی برای جابجایی و بازگشت زایران اشاره و اعلام کرد: علاوه بر هماهنگی های انجام شده با ناوگان حمل و نقل ریلی مترو برای کاهش سر فاصله قطارها هماهنگی لازم انجام شده ضمن آنکه بناست اتوبوس های شهرستان های همجوار نیز برای بازگشت زوار به این مناطق کمک رسان باشند.

به گزارش ایرنا راهپیمایی جاماندگان اربعین  با حضور چشمگیر اقشار  مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری از میدان امام حسین (ع)  در تهران به سوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار