تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 دی 1401 - 15:17
973 بازدید
کد خبر : 3771

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ری برگزار شد

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ری برگزار شد
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور: در نظام اسلامی فرصتی پدید آمده است که نماز فراگیر شود و از آثار آن جامعه برخوردار شود.

آوای ری آنلاین: جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ری با حضور حجت الاسلام نورمحمدی مدیر اقامه نماز استان تهران، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و دیگر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری ری برگزار شد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در سخنانی گفت: وقتی که حضرت ابراهیم(ع) فرزندش اسماعیل را با آن مشکلات سخت به مکه آورد و در بیابان بی آب و درخت گذارد، گفت: «رَّبَّنَآ إِنِّى أَسْکنتُ مِن ذُرِّیتِى بِوَادٍ غَیرِ ذِى زَرْعٍ عِندَ بَیتِک الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لَیقِیمُواْ الصَّلَوهَ» و این یکی از نشانه های عظمت نماز است و در این زمینه آیات و روایات زیادی آمده است.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: در نظام اسلامی فرصتی پدید آمده است که نماز فراگیر شود و از آثار آن جامعه برخوردار شود.

حجت الاسلام نورمحمدی در سخنانی با اشاره به تلاش‌های ستاد اقامه نماز در سطح ملی که توسط مدیریت این ستاد حجت السلام و المسلمین قرائتی گفت: طبق گزارشات شهرستان مذهبی ری در امر اقامه نماز و برنامه های فرهنگی و مذهبی پیشرو می باشد و با عنایت تولیت محترم آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، ائمه محترم جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان بویژه آموزش و پرورش شاهد توجه اقشار مختلف به امر نماز هستیم.

مدیر اقامه نماز استان تهران با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به امر نماز افزود: در تمامی اجلاس های سراسری نماز معظم له با ارسال پیام به همه ارائه طریق می کنند.

وی به اجلاس سراسری نماز که در ششم بهمن به میزبانی وزارت کشور برگزار می شود اشاره و گفت: بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان ” نماز، مدرسه، خانواده و معلمان آینده” برگزار می شود و در استان ها نیز به صورت پیش اجلاس برگزار می گردد.

زمانی فرماندار شهرستان ری نیز در سخنانی گفت: همه ظرفیت های شهرستان در اختیار ستاد اقامه نماز قرار دارد و آماده همکاری بیشتر در این امر بسیار مهم هستیم و ما هر چه داریم به برکت نماز و توجه به مسائل معنوی می باشد.

در این نشست حجت الاسلام علی کنگرلو دبیر اقامه نماز شهرستان ری گزارشی از مصوبات و پیگیری برپایی نماز در مدارس و مراکز مختلف اداری ارائه و از همکاری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، ائمه جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان تشکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار