تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 20:37
1455 بازدید
کد خبر : 3399

تلاش برای ساخت منطقه ای توسعه یافته برای مردم شهرستان ری

تلاش برای ساخت منطقه ای توسعه یافته برای مردم شهرستان ری
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از تلاش در عرصه های مختلف به خصوص حوزه سرمایه گذاری و تولید برای توسعه شهرستان سخن گفت.

آوای ری آنلاین: حمید زمانی برای چهارمین بار طی هشت ماه گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی از انتخاب مدیرانی دلسوز و بدون رودربایستی برای پست های مختلف در سطح شهرستان ری خبر داد و آن را فرصتی برای مقابله برای سودجویی برخی افراد و گروه ها از موقعیت های توسعه شهرستان دانست.

زمانی رویکرد اصلی مدیریت شهرستان را جذب سرمایه گذار و رشد اقتصادی عنوان کرد و تشدید عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی، تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و شناسایی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری را نمونه ای از اقدامات انجام شده در همین مسیر برشمرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهرستان را بهبود فضای عمرانی با اصلاح روندهای غیر قانونی پایه گذاری شده و آغاز روندی قانونی با واگذاری پروژه ها به دستگاه های تخصصی اعلام کرد.

وی به ظرفیت های قابل توجه ری در بخش گردشگری اشاره کرد و لازمه بهره برداری از چنین ظرفیت هایی را معرفی و تبلیغ چنین مراکزی خواند.

زمانی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص وجود گاز متان در سایت آراد کوه بیان کرد: تایید صحت و سقم وجود گاز متان در آرادکوه نیازمند ورود کارشناسی و علمی است و چنین رویکردی نیز هم اکنون در دستور کار است.

فرماندار ویژه شهرستان ری وضعیت دفع و امحای زباله ها را در مقایسه با ۱۰ سال گذشته رو به بهبود برشمرد و گفت: با این وجود به نظر میبایست رویکردی بهتر برای ساماندهی این پسماندها و انتقال این سایت در نظر گرفته شود، اگرچه شهردار تهران از اقدامات قابل توجهی در زمینه جداسازی زباله های تر و خشک خبر داده است.

وی اعلام کرد: در خصوص سگ های ولگرد، شهرداری ها آنها را جمع آوری می کنند اما جریان عقیم سازی آن بسیار هزینه بر و از عهده این نهادها خارج است.

زمانی به ظرفیت های قابل توجه شهرستان ری در بخش گردشگری و سرمایه گذاری اشاره کرد و ایوان ری و ری لند را از نمونه های جذاب در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری دانست که باید رسانه ها در معرفی و تبلیغ آنها مساعدت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به وضعیت منابع آبی شهرستان ری افزود: شرکت آب و فاضلاب با توجه به وضعیت کم بارشی و کمبود منابع آب، تمامی ۱۵۴ حلقه چاه شهرستان را در دست بررسی دارد تا بتواند بخشی از منابع آبی را از این طریق تامین کند.

وی به بحث پایش تصویری و نصب دوربین در نقاط مختلف شهرستان اشاره و اعلام کرد: دوربین های گوناگونی توسط نهادهای مختلف در سطح شهرستان ری نصب شده است که ماموریت های کاری مختص به خود را دارد، اما به صورت متمرکز در مکان خاصی قابل رصد نیستند و از همین رو به دنبال راه اندازی مراکز پایش تصویری و نصب دوربین برای اتصال به چنین مرکزی هستیم.

وی ادامه داد: در پایش تصویری مورد نظر فرمانداری، علاوه بر نصب دوربین در نقاط مختلف از جمله شهرها و روستاها، راه اندازی مراکز متمرکز پایش و رصد تصویری این مناطق هستیم.وی بیان کرد: پایش تصویری در بهترین حالت تامین کننده امنیت مناطق مختلف، جلوگیری از وقوع جرم و سرقت و رصد مشکلات و ساخت و سازهای غیر قانونی است.

زمانی افزود: در سطح شهرستان مدیران به گونه ای انتخاب شده اند که در انجام ماموریت های قانونی خود، با کسی تعارف و رودربایستی نداشته باشند و بتوانند در مقابل زد و بندها ایستادگی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار