تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 8:00
1105 بازدید
کد خبر : 318

تخریب ۲۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ری

تخریب ۲۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ری
بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد، این بخش به دلیل قرارگرفتن در کنار رودخانه سرخه حصار و اراضی کشاورزی حاصل خیز قطب تولید گندم این شهرستان محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب ۲۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۳۰ هزار و ۹۵۰ مترمربع از زمین‌های مرغوب کشاورزی در بخش قلعه نو این شهرستان خبر داد.

جبرئیل برادری اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۲۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در  روستای فیروزآباد بخش قلعه نو شهرستان ری تخریب شد.

وی با بیان اینکه اداره جهاد کشاورزی نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز را در سال جاری تشدید کرده است، افزود: عملیات تخریب تمام این ساخت و سازهای غیرمجاز با دستور قضایی اجرا که براساس آن ۳۰ هزار و  ۹۵۰ متر از زمین‌های مرغوب کشاورزی آزادسازی شد.

برادری اضافه کرد: این ساخت و سازها با هدف افزایش ارزش افزوده زمین های کشاورزی انجام شده بود که با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی و بخشداری کار قلع و قمع آن انجام گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با تاکید بر حفاظت از زمین های کشاورزی خاطرنشان کرد: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در زمینهای کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.

این مسئول ادامه داد: تیم های گشتی جهاد کشاورزی ری به صورت شبانه روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می کنند.

برادری از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در زمینهای کشاورزی حتما با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار