تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 12:33
2558 بازدید
کد خبر : 2374

تامین اعتبار کمربندی دوم تهران در زمین وزارت راه و شهرسازی

تامین اعتبار کمربندی دوم تهران در زمین وزارت راه و شهرسازی
با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی مشکل بهبود، تعریض و آسفالت کمربندی دوم تهران (حد فاصل غنی‌آباد – امین‌آباد و فیروزآباد) در محدوده شهرستان ری روز دوشنبه بررسی و دستورات لازم برای بهبود این شرایط صادر شد.

یکی از مسیرهای دسترسی در شهرستان ری که از ساعت ۱۰ تا ۱۷ هر روز در طول پنج کیلومتر و سه مقطع با ترافیک سنگین مواجه است، مسیر دسترسی روستای غنی آباد، امین آباد و فیروز آباد در کمربندی دوم تهران و ناحیه جنوبی کارخانه سیمان شهرری است.

برای بهبود، اصلاح و تعریض این جاده ۱۴ سال پیش طرحی تعریف شده اما تاکنون اقدام خاصی برای اجرای آن انجام نگرفته است.

پیگیری این موضوع برای حل یکی از مشکلات ساکنان شهرستان ری، محسن منصوری، مجتبی یزدانی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با همراهی فرماندار شهرستان ری، در دهیاری غنی آباد حاضر شدند و ابعاد مختلف مساله را بررسی کردند.

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس درابتدای این نشست اعلام کرد: تصادفات فوتی بسیاری در این مسیر رخ داده و حوادث جاده ای قابل توجهی در جاده  امین آباد، غنی آباد و فیروزآباد به ثبت رسیده است.

وی یکی از مطالبات اهالی این منطقه ای از نمایندگان مجلس را اصلاح سه راهی غنی آباد برشمرد و اظهار داشت: من متولد همین مناطق هستم، حل این مشکل را کاری آسان می دانستم اما امروز ۲ سال از پیگیری موضوع حل مشکل کمربندی دوم تهران سپری می شود.

حمید زمانی فرماندار شهرستان ری نیز در ادامه این نشست گفت: دولت از ما انتظار بالایی دارد و پاسخگویی به این انتظارات جز با کار جهادی امکان پذیر نیست.

وی افزود: طرح های نیمه تمام و معطل چندین ساله، نماد القای یاس و نا امیدی به مردم است که پل ورودی غنی آباد یکی از آنها به شمار می رود.

زمانی یادآور شد: بیش از ۱۴ روستا و ۶۰ هزار نفر از این مسیر دسترسی استفاده می کنند و ماشین آلات سنگین نفتکش و باربری به علت نا مناسب بودن جاده در آن واژگون شده است.

فرماندار شهرستان ری  با بیان اینکه بیش از این نمی توان کار را معطل نگه داشت، تاکید کرد: مسافران عبوری از این جاده، نقاط حادثه خیز آن را نمی شناسند و بارها دچار حادثه شده اند، از همین رو باید به سرعت تدبیری برای اصلاح و بهبود وضعیت  این منطقه اندیشید.

وی اضافه کرد: این محدوده شاهراه ارتباطی قرچک، پیشوا و شهرری است و ادامه وضعیت کنون اثر مثبتی بر امیدوارسازی مردم ندارد.

سرهنگ نورالله خادم رئیس پلیس راهور تهران نیز به در این نشست با اشاره به آمار بالای تلفات جاده ای در این محدوده تاکید کرد: مجموعه این جاده نیازمند اصلاح و مناسب سازی به طور پنج کیلومتر است.

وی افزود: از این نوع سازه های جاده ای که حادثه ساز و باریک باشد، موارد بسیاری داریم اما انتظار می رود به سرعت این کمربندی اصلاح و از ادامه وقوع حوادث جاده ای در این محدوده جلوگیری شود.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در ادامه احداث میدان در سه راهی غنی آباد را برای حل مشکل ناکافی برشمرد و لازمه سرعت در روند اصلاح، بهبود و آسفالت جاده های دسترسی غنی آباد، امین آباد و فیروز آباد را تامین اعتبار خاص و کافی اعلام کرد.

حیدر نوروزی مدیرکل راهداری استان تهران نیز با بیان اینکه تقاطع امین آباد سال ۸۷ به پیمانکار واگذار شده است، علت تاخیر در اجرای آن را تامین اعتبار مورد نیاز اعلام کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی اداره کل راهداری استان تهران برای احداث ۸۰۰ متر ورودی غنی آباد و حد فاصل آن با امین آباد اظهارداشت: تمام تلاش خود را برای اجرای آن حداکثر تا سه ماه آینده به کار می گیریم.

محسن منصوری استاندار تهران ضمن گلایه از مشخص نبودن متولی اصلی اجرای این طرح گفت: ما ادبیات کار نکردن را یاد گرفته ایم.

وی افزود: ۶ ماه بین ۲ دستگاه راه و شهرسازی و راهداری برای تعیین تکلیف این طرح در رفت و آمد بودیم در حالی که هنوز متولی اجرای آن مشخص نیست.

منصوری با بیان اینکه متولی اجرای چنین طرحی اداره کل راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: در صورت اجرای کامل طرح کمربندی دوم تهران، در نقاط مختلف مشکلات و مسائل متعددی وجود دارد اما هنوز در این حد فاصل پنج کیلومتری با سه گره ترافیکی پس ۱۰ سال، مشکل حل نشده است.

در پایان این نشست، مسئولان حاضر در جلسه سوار بر اتوبوس برای بازدید میدانی از طرح  راهی شدند و از نزدیک در جریان مشکلات مسیر که در نقاطی از سه لاین به یک لاین کم عرض و در تمام طول مسیر نخاله های ساختمانی تخلیه شده بود، قرار گرفتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی که همراه این تیم در حال مشاهده مشکلات مسیر بود، زمان ملاقات حضوری با وزیر راه و شهرسازی را هماهنگ کرد تا بلافاصله موضوع و سختی های تردد در این مسیر به گوش  وزیر راه و شهرسازی برسد.

غنی آباد در جنوب کارخانه سیمان شهرری قرار گرفته و در ورودی آن میدانی برای هدایت ترافیک راه اندازی شده است با این وجود بنا بود از ۱۴ سال قبل روگذری در این مسیر برای کاهش ترافیک راه اندازی شود و ستون های آن نیز احداث شده اما طرح به صورت نیمه کاره رها شده است./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار