تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 - 23:48
1294 بازدید
کد خبر : 491

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

بهره‌برداری از خط دوم انتقال پساب جنوب تهران به بخش کشاورزی تا پایان نیمه اول سال آینده

بهره‌برداری از خط دوم انتقال پساب جنوب تهران به بخش کشاورزی تا پایان نیمه اول سال آینده
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران: با اجرای این طرح بخشی از حقابه‌های کشاورزی دشت‌های یاد شده جبران و همچنین بخش عمده ای از آب صرف تغذیه آبخوان های دشت ورامین می شود که تقویت سفره‌های زیرزمینی تاثیر به سزایی در جلوگیری از فرونشست‌های دشت مذکور خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در حاشیه بازدید وزیر نیرو از طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهر ری گفت: با رفع مشکلات طرح، انتقال پساب به بخش کشاورزی تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ صورت می‌گیرد.

“یوسف رضاپور” با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهر ری دارای ۳۴ کیلومتر طول با قطرهای سه متر و ۲۸۰۰ میلی‌متر بوده که از سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی افزود: هدف از این پروژه  انتقال ۲۸۳ میلیون متر مکعب آب به اراضی کشاورزی مناطق یاد شده است که ۲۰ کیلومتر از ۳۴ کیلومتر خط لوله  انجام شده و ۱۴ کیلومتر باقی مانده با برنامه ریزی صورت گرفته تا آخر شهریور سال بعد طبق وعده سرمایه گذار به اتمام خواهد رسید و در نتیجه طرح آماده بهره برداری می‌شود.

رضاپور با بیان اینکه این طرح به عنوان بزرگترین پروژه انتقال  پساب به روش BoT  ، خرید تضمینی و بیع متقابل انجام شده، تصریح کرد:  برای هزینه های این طرح از بخش مشارکت غیردولتی استفاده شده که تاکنون نیز ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با رفع معارضان محلی به عنوان بزرگترین مشکل طرح و همچنین با کمک فرمانداران و نمایندگان مردم در منطقه، ۱۴ کیلومتر باقی مانده عملیاتی گردیده تا بتوانیم طرح را در موعد تعیین شده به بهره برداری برسانیم. همچنین میزان ۶ کیلومتر از ۱۴ کیلومتر باقیمانده خط انتقال دارای معارضان محلی بوده که بایستی حل و فصل شود.

“علی حسین معیدی نیا” مجری طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهرری نیز در ادامه این بازدید با تاکید بر اینکه طرح توسط سرمایه گذاری بخش غیردولتی انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر مطابق برنامه زمانبندی تمام فعالیت‌ها اجرایی و مشکلات مرتفع شود شهریور سال ۱۴۰۱  شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

معیدی نیا عدم تامین منابع مالی به موقع و مشکلات معارضین محلی و صعوبت های اجرایی را از جمله موارد به تعویق افتادن پروژه دانست و یادآور شد: با هماهنگی که با استانداری تهران، فرمانداری شهرستان ها و مدیران شرکت آب منطقه ای انجام شده سعی بر این است تا با توزیع عادلانه  آب در شهرستان‌های ورامین شهر ری و پاکدشت تعامل لازم با کشاوزرزان و معارضان صورت گیرد.

وی در پایان در خصوص مزیت‌های مهم این طرح خاطرنشان کرد: با اجرای طرح بخشی از حقابه‌های کشاورزی دشت‌های یاد شده جبران و همچنین بخش عمده ای از آب  صرف تغذیه آبخوان های دشت ورامین می شود که تقویت سفره‌های زیرزمینی تاثیر به سزایی در جلوگیری از فرونشست‌های دشت مذکور خواهد داشت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار