تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 22:33
1157 بازدید
کد خبر : 1751

برای خدمتگزاری به شهروندان باقرشهر نیازمند همفکری و تفاهم با مجموعه های صنعتی باقرشهر هستیم

برای خدمتگزاری به شهروندان باقرشهر نیازمند همفکری و تفاهم با مجموعه های صنعتی باقرشهر هستیم
با توجه به بازدیدهای میدانی و مراجعات شهروندان باقرشهر و همچنین موقعیت جغرافیایی شهر و همجواری با صنایع و شرکتهای صنعتی، در باب خدمتگزاری به شهروندان نیازمند همفکری و تفاهم با مجموعه های صنعتی باقرشهر، هستیم.

محسن قضاتلو در نشست بررسی مسئولیت اجتماعی صنایع باقرشهر، بر گسترش تعاملات و همکاری ها در انجام مسئولیت اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر؛ شهردار باقرشهر در نشست بررسی مسئولیت اجتماعی صنایع باقرشهر با اشاره به ضرورت توجه به جوانب مختلف نیازهای شهروندان گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی واژه ای است که اخیرا در حوزه های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدهای میدانی و مراجعات شهروندان باقرشهر و همچنین موقعیت جغرافیایی شهر و همجواری با صنایع و شرکتهای صنعتی، در باب خدمتگزاری به شهروندان نیازمند همفکری و تفاهم با مجموعه های صنعتی باقرشهر، هستیم.

ایشان بیان کرد: در موضوع مسئولیت اجتماعی با نگاهی به آموزه های قرآنی در سوره مبارک انسان، به اهمیت این موضوع از طرف خداوند سبحان پی میبریم و این در حالیست که اهل بیت(ع) نیز از دیر باز و با دقت موضوع مسئولیت اجتماعی را رعایت و بدان عمل میکردند.

شهردار باقرشهر تصریح کرد: حدود صد سال است که در تحصیلات آکادمیک و تفکرات کلاسیک موضوع مسئولیت اجتماعی توسط شرکتهای صنعتی اجرا میگردد که در حوزه سرزمینی باقرشهر پالایشگاه نفت تهران این وظیفه را عهده دار میباشد.

وی افزود: در حوزه خدمت رسانی به شهروندان در قالب مسئولیت اجتماعی می بایست با تنظیم یک تفاهم نامه به صورت هدفمند عمل نمائیم تا هم کمک دهنده و هم کمک گیرنده از امکانات به طور مساوی و یکسان بهره مند گردند.

وی ادامه داد: با توجه به مسئولیت واگذار شده به کلیه مسئولان و وظیفه و تکلیفی که برعهده اینجانب و همه عزیزان نهاده شده، می بایست بازنگری و اصلاح کارکردها و شرایط اجرای وظایف در حوزه مسئولیت اجتماعی را اجرا نمائیم.

شهردار باقرشهر ادامه داد: خیلی از شرکتها با دریافت مجوز iso 26000 با محوریت اجرای مسئولیت اجتماعی در حال فعالیت میباشند که تقاضا داریم خروجی آن برای مردم باقرشهر ملموس تر گردد.

وی اشاره کرد: برخی از شرکتها یک تا دو درصد بودجه شان را به موضوع مسئولیت اجتماعی اختصاص دادند و در تکالیف بودجه ایشان نیز گنجانده شده ولی به علت پراکندگی توزیع، شهروندان باقرشهر کمتر از این خدمات بهره مند میگردند.

شهردار باقرشهر در بیان مشکلات شهر گفت: متاسفانه در بحث سرانه ها در باقرشهر با کمبودهای زیادی مواجه هستیم و به غیر از سرانه های ورزشی که در حد نرمال است، در سرانه های درمانی و فرهنگی در سطح پایینی قرار داریم و سعی بر آن داریم که با بازنگری طرح جامع و رعایت اصول شهری و شهرسازی به ایده آل ها نزدیک شویم.

وی گفت: با وجود صنایع در حوزه جغرافیایی باقرشهر ، شهروندان گله مند از نحوه ارائه خدماتی چون اشتغال و فعالیتهای اجتماعی میباشند که ان شاءالله با تشکیل دبیرخانه و معرفی نماینده توسط شرکتهای صنعتی شاهد اولویت دهی در تمامی زمینه ها به شهروندان باشیم.

ایشان در مورد وضعیت درآمدی شهرداری گفت: در گذشته پالایشگاه عوارض آلایندگی را به طور مستقیم به شهرداری پرداخت می نمود ولی با توجه به وضعیت جدید، عوارض ابتدا به استان و سپس شهرستان تعلق میگیرد و از سهم ۴ درصدی شهرستان ری تنها یک درصد به باقرشهر تعلق میگیرد که این موضوع دغدغه های مدیریت شهری را بیشتر کرده است.

وی در مورد اشتغال شهروندان باقرشهر در صنایع پیرامون گفت: تقاضا دارم اگر توان محوز استخدام را دارید و نیازی به آزمون و کسب مجوزات از مراحل بالاتر را ندارید، اولویت استخدام نیرو را به شهروندان باقرشهر بدهید.

قضاتلو در پایان با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری بیان نمود: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب و در بند ۴ فرموده اند” قلب همه مسئولین برای رفع محرومیت ها باید بتپد و از شکاف های عمیق طبقاتی می بایست کاسته شود.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار