تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهریور 1401 - 12:30
949 بازدید
کد خبر : 2901

تولیت معظم آستان حضرت عبدالعظیم (ع):

اسلام ارزش بسیاری برای آزادی بیان قائل شده است

اسلام ارزش بسیاری برای آزادی بیان قائل شده است
بمناسبت روز بزرگداشت مقام خبرنگار مراسم پاسداشت و تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ری باحضور مسئولین ارشد شهرستان و فعالان حوزه اطلاع رسانی و خبر در تالار شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

در این مراسم که باحضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تولیت معظم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی شهرستان ری برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تولیت معظم آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام در سخنانی آزادی بیان و طرح آزاد نظرات و انتقادات را دارای ارزش بسیار بالایی در دین مبین اسلام خواند و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه از پیشگامان جهاد تبیین در جامعه هستند و بخش اعظم این مساله با مشارکت و همراهی آنان محقق می شود.

وی اضافه کرد: خبرنگاری حرفه‌ دشوار و حساسی است، اگرچه امروزه شرایط برای خبرنگاران به دلایلی مانند نبود ظرفیت در برخی افراد و حساسیت‌هایی در جناح‌بندی‌ها دشوار شده و فعالان این حوزه در بیان واقعیات و پیگیری مسائل احساس خطر می‌کنند.

حجت الاسلام قاضی عسگر آزادی بیان را فرصتی برای مقابله با مفاسد و پیگیری مطالبات حقوق مظلومان در برابر ستمگران برشمرد و افزود: آزادی بیان در جامعه اسلامی باید به نحوی باشد که مردم بدون هیچگونه مشکل و زحمتی قادر به احقاق حقوق خود باشند.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) مهمترین رسالت خبرنگاران را دفاع از حقوق مظلومان دانست و اظهارکرد: زمانی که دین اسلام بر اهمیت آزادی بیان تاکید دارد نباید شرایط به گونه‌ای باشد که امنیت کاری خبرنگاران و اصحاب رسانه به مخاطره بیافتد.

در ادامه این مراسم معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از لزوم همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران برای کمک به مدیریت و توسعه شهرستان خبر داد و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه برای بازگشایی گره و مشکلات مردم کمک کنند.

وی به ورود رسانه فرمانداری برای رصد و پیگیری یکی از مشکلات شهرستان اشاره و اعلام کرد: با کمک مستندی که این تیم رسانه ای تهیه و به شورای تامین منعکس کردند، تصمیم قاطعی برای حل یکی از مشکلات شهرستان ری گرفته شد.
زمانی یادآورشد: باید نگاه به بهره گیری از توان رسانه برای حل مشکلات و پیگیری مطالبات مردم تقویت شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری خواستار ورود رسانه های برای کمک به مدیریت شهرستان برای توسعه آن شد و گفت: برای پیشبرد مسائلی که در مورد قوه مجریه مطرح است نیز باید رسانه ها کمک کنند.

وی بر لزوم حفظ آبروی افراد در زمان انعکاس اخبار تاکید کرد و ادامه داد: زیر ساخت ها و فضای رسانه ای در فرمانداری شهرستان در حال تغییر و تحول است.

زمانی در پایان سخنان خود افزود: نقش رسانه ها در روشنگری مسائل روشن است اما باید تمام سعی خود را به کار گیرند تا در زمان اطلاع رسانی مسائل شرعی رعایت شود و آبروی کسی نرود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار