تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 10:22
2330 بازدید
کد خبر : 2329

استاندار تهران :

اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان اولویت دارد

اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان اولویت دارد
استاندار تهران گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمامی که وضعیت کنونی آنها موجب یاس و ناامیدی مردم است در اولویت کاری ما قرار دارد.

محسن منصوری در جریان بازدید از طرح کمربندی دوم تهران در شهرستان ری اعلام کرد: هم اکنون چندین طرح در استان تهران وجود دارد که قدمت عملیات عمرانی آنها به بیش از ۱۰ سال می‌رسد و این وضعیت  در شان دستگاه‌های مختلف اجرایی و دولتی نیست.

وی یادآور شد: تا زمانی که عملیات عمرانی و بهره‌برداری این نوع طرح ها انجام نشده است نباید برای شروع طرح جدید اقدام شود.

منصوری اظهارداشت: مشکلات مربوط به تقاطع های کمربندی دوم استان تهران در شهرستان ری درس قطعه فیروزآباد, امین آباد و غنی آباد از جمله طرح های مشکل ساز برای مردم و نیمه کاره با قدمت بالاست, اقدامی برای بهبود وضعیت آن انجام نگرفته است.

استاندار تهران ادامه داد: بیش از ۳۳ سال است که بیمارستان شهریار آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است امید می‌رود با دستوری که رئیس جمهور در سفر به غرب استان تهران صادر کرد این طرح به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: طرح قطار حومه تهران نیز از جمله این پروژه هاست که بیش از ۱۸ سال از عمر آن سپری می شود ولی همچنان نیمه‌کاره باقی مانده است.

استاندار تهران اضافه کرد: همواره تاکید داریم که طرح هایی که نیمه کاره و رها بودن آنها، چهره مناسبی برای دولت و نظام ندارد باید تکمیل شود، به لحاظ عقلی، شرعی و اخلاقی نیز باید این کارها را تکمیل کرد و به بهره برداری رساند.

این مسئول با اشاره به مشکلات تقاطع های فیروزآباد و غنی آباد خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی، تکمیل این طرح ها نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار و استانداری نهادی حاکمیتی است و اعتباری در اختیار ندارد.

منصوری اضافه کرد: درخواست تامین اعتبار این طرح محل مالیات بر ارزش افزوده ارسال شده است اما در مجموع اعتباری مشابه ۵۰۰ میلیارد تومان در طرح های راهسازی رقم قابل توجهی نیست.

استاندار تهران بر لزوم تعیین تکلیف متولی اصلی اجرای طرح های تقاطع امین آباد، غنی آباد و ۸۰۰ متر حد فاصل میان ۲ تقاطع تاکید کرد و گفت: کمربندی جنوبی تهران، در هر بخشی مشکلات مربوط به خود را دارد که باید اصلاح شود و این موضوع را در سفر رئیس جمهور پیگیری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: مشکل گره های ترافیکی در محدوده جنوب شهرری و روستاهای غنی آباد، فیروزآباد و امین آباد برای مردم طاقت فرسا شده و باید به سرعت با تدابیر لازم این مساله برطرف شود.

به گزارش ایرنا، یکی از مسیرهای دسترسی در شهرستان ری که از ساعت ۱۰ تا ۱۷ هر روز در طول پنج کیلومتر و سه مقطع با ترافیک سنگین مواجه است، جاده روستای غنی آباد، امین آباد و فیروز آباد در حوالی کمربندی دوم تهران و ناحیه جنوبی کارخانه سیمان شهرری است.

برای بهبود، اصلاح و تعریض این مسیر از بیش از ۱۰ سال قبل طرحی تعریف شده اما تاکنون اقدام خاصی برای اجرای آن انجام نگرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار