تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 3:28
1283 بازدید
کد خبر : 1033

گره‌گشایی ۳۰۰ میلیارد تومانی دیوان محاسبات برای مردم شهرری

گره‌گشایی ۳۰۰ میلیارد تومانی دیوان محاسبات برای مردم شهرری
با هدف نظارت عمومی بر اجرای سیاست‌های محوری دیوان محاسبات کشور و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات مردم و مقابله با ترک فعل‌ها، پروژه‌های عمرانی شهرستان ری مورد بازدید مسئولان دیوان محاسبات و فرمانداری شهرری قرار گرفت.

در این بازدید که با حضور نامداری مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران، توکلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، میثم نادی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه برگزار شد، روند اجرایی ۱۷ پروژه عمرانی با تقویم ریالی حدود هزار میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفت. بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی، درمانگاه شهید نبوی، ساختمان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ری، پروژه ساختمان جدید دادگستری شهرستان ری، مصلی باقرشهر، ساختمان جدید سپاه ناحیه روح الله باقرشهر، پزشکی قانونی و سردخانه و سالن انتظار از جمله مهمترین پروژه‌هایی بودند که مورد بازدید قرار گرفتند.

پروژه‌های مذکور از محل سهم استان تهران از منابع ارزش افزوده سال قبل بوده که طی اقدامی بی سابقه در دوره مدیریت فعلی دیوان محاسبات کشور و با همکاری استانداری تهران مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل بند (ز) تبصره (۸) قانون بودجه، به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران(سهم منابع ارزش افزوده) جهت ایجاد زیرساخت‌ها و رفع محرومیت در مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است.

در این بازدید، نامداری مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران با اشاره به مطالبات مردم شهرستان ری، گفت: به منظور تحرک بخشی به اقدامات زیربنایی و عمرانی شهرستان‌ها و کمک به مدیران اجرایی و حل مشکلات مردم و اعتمادآفرینی و در راستای سیاست محوری مردم پایگی دیوان و دستور دکتر بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور، بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های استان تهران در روزهای سه‌شنبه هر هفته در دستور کار قرار گرفته است.

نامداری سرعت و دلسوزی را لازمه اجرای این برنامه‌ها دانست و بر کار جهادی و پیشبرد مسئولانه و سریع پروژه‌ها تاکید کرد.

همچنین توکلی فرماندار شهرستان ری از مساعدت‌ها و رویکردهای جدید دیوان محاسبات کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: در اجرای این طرح‌ها، دستگاه‌های نظارتی در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته‌اند که این موضوع شایسته تقدیر است.

لازم به ذکر است در جریان این بازدیدها، برخی کندی‌ها و ترک فعل‌ها نیز مشاهده شد که دستورات لازم صادر شده و برای پیشرفت سریع پروژه‌های عمرانی، ضرب الاجل‌هایی تعیین شد. مجموع پروژه‌های بهداشتی، آموزشی، ورزشی، انتظامی، امنیتی، قضایی و اجتماعی که با اقدام دیوان محاسبات در شهرری در حال ساخت است، به عدد ۴۹ می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار