تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 21:00
1429 بازدید
کد خبر : 3409

معاون فرماندار:

پروژه های جدید شهرستان ری به دستگاه های تخصصی واگذار شد

پروژه های جدید شهرستان ری به دستگاه های تخصصی واگذار شد
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با اصلاح روند اجرای پروژه های عمرانی، از این پس اجرای پروژه های جدید بر اساس قانون به دستگاه های تخصصی واگذار می شود.

آوای ری آنلاین: محمد بشارت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پیش از این روند اشتباهی در فرمانداری اجرا و در پی آن، فرمانداری در کنار دستگاه های تخصصی وارد حوزه اجرای پروژه های عمرانی می شد.

وی اضافه کرد: فرمانداری یک نهاد حاکمیتی و نظارتی است و به عنوان کارفرما و ناظر پروژه های به شمار می آید و نمی تواند در عمل برای اجرای آنها ورود پیدا کند.بشارت اظهارکرد: با اصلاح این رویه غلط، از این پس پروژه های عمرانی متناسب با نوع آن به دستگاه های تخصصی حوزه نوسازی مدارس و اداره کل راه و شهرسازی واگذار می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: بررسی علت تاخیر و تعلل در اجرای پروژه های عمرانی این شهرستان نشان می دهد که اصرار به تداوم رویه غلط پیشین مانع از فعالیت پیمانکار و در نهایت اتمام زمان قرارداد وی معطل ماندن پروژه شده است.

وی تعلل و تاخیر در اجرای پروژه ها را موجب افزایش قیمت تمام شده و تضییع حقوق بیت المال دانست و بیان کرد: اکنون با اصلاح این رویه، مشاوران فنی برای پروژه ها انتخاب شده تا با حضور در کنار پیمانکاران، برآورد جدیدی از قیمت تمام شده ارائه کند.

بشارت ادامه داد: یکی از قول هایی که در نشست خبری ششم شهریور امسال به خبرنگاران دادیم توزیع مشاور برای پروژه های عمرانی، مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و ریل گذاری صحیح برای پروژه اجرایی بود که امروز می توان گفت تمامی آنها یا عملیاتی شده و یا در مسیر اجراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: رویه جدید پیش رو، از سویی مانع از تضییع حقوق بیت المال، ضمانت کیفیت اجرای پروژه و از سوی دیگر موجب اجرا و اتمام آن بر اساس زمانبندی قانونی و به تبع آن جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده پروژه ها می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار