تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 5:23
800 بازدید
کد خبر : 2510

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران:

هدف دولت مردمی، توانمندی روستاییان است

هدف دولت مردمی، توانمندی روستاییان است
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با بیان اینکه طرح هادی فقط توسعه کالبدی روستاها را دنبال می کند، گفت: هدف دولت مردمی اما توانمندی و توسعه همه جانبه روستاها است.

سیدحبیب موسوی در همایش تجلیل از شهرداران و دهیاران ساعی شهرستان ری در سالن اجتماعات بخشداری کهریزک توضیح داد: روستا جای تولید و شهر مصرف کننده است؛ متاسفانه در طول سالهای گذشته آنطور که باید و شاید به روستاها توجه نشد و رهبر انقلاب اسلامی هم به این نکته اشاره کردند.

وی ادامه داد: شما ببینید کشاورزی و امنیت غذایی با یک جنگی در اروپا در جهان به خطر افتاده است پس ما باید اهمیت زیادی به روستا بدهیم و در دولت مردمی هم به این نکته توجه دارد؛ رئیس جمهور در ابتدای شروع بکار، دستور داد تا قرارگاه جهاد کشاورزی ایجاد شود.

موسوی گفت: هدف دولت مردمی توانمندی و مدیریت روستایی است؛ در طرح هادی فقط توسعه کالبدی را دیدیم اما در طرح جدید دولت، توسعه، کار و کشاورزی و در کل مدیریت مجموعه روستا مدنظر است.

وی افزود: کشاورزی از روستا جدا نیست؛ در طرح هادی فقط توسعه کالبدی را دیدیم اما ما نظام حکمرانی جدید را پیاده خواهیم کرد.

این مقام استانداری تهران یادآور شد: چارت سازمانی دهیاری ها در حال بازنگری است؛ حدود ۱۶۰۰ پست بلاتصدی در روستاها داریم که در حال ساماندهی است.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران ۴۸ وظیفه دارند و با مردم زندگی و ارتباط دارند؛ پس باید سعه صدر در ارتباط با مردم داشته باشیم.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران چارچوب خاصی دارد؛ ما حکومتی علوی داریم و از اصول اساسی آن اصل مترقی ولایت فقیه است بنابرایت هر یک از ما به این اصل اعتقاد ندارد نباید مسئولیت قبول کند.

وی ادامه داد: وظیفه داریم در زمانه ای که انواع هجمه ها به سمت ما پرتاب می شود با جدیت کار کنیم تا ولایت فقیه آسیب نبیند؛ از یاد نبریم که غدیر در امتداد رسالت است و ولایت فقیه از غدیر جدا نیست.

موسوی خاطرنشان کرد: تمام کشورهای اسلامی و آزاده دنیا چشمشان به ایران است؛ شما ببینید سرود سلام فرمانده دل خیلی ها را می سوزاند و کلیپی از شیراز در مقابل آن علم می کنند اما این سرود در کشورهای اسلامی بازتاب خوبی داشته است.

وی همچنین گفت: امروز با درایت فرمانده کل قوا امنیت و آرامش خوبی داریم.

حجت الاسلام عبدالعلی استیری امام جمعه باقرشهر کهریزک نیز در این همایش گفت: مساله ساخت و ساز در شهرری با توجه به تراکم جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداران و دهیاران نیز به این موضوع عنایتی ویژه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار