تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 23:37
1937 بازدید
کد خبر : 3157

نگاه ویژه شهردار تهران به شهرستان ری

نگاه ویژه شهردار تهران به شهرستان ری
شهردار تهران ضمن حضور در ساختمان فرمانداری ویژه شهرستان ری با حمید زمانی و جمعی از مسئولان شهرستان به گفتگو پرداخت و سخنان آنان را درباره ساماندهی آرادکوه و ضایعات پلاستیک فروش های بخش کهریزک شنید.

آوای ری آنلاین: حمید زمانی در دیدار با شهردار تهران در محل فرمانداری ری که با حضور ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰، معاونین و بخشداران برگزار شد، اعلام کرد: اکنون چندین روستای بخش کهریزک این شهرستان درگیر ضایعات پلاستیک فروش هایی است که منظر بسیار زشت و غیر قابل تحملی را در آن محدوده ها رقم زده اند.

وی اضافه کرد: با مسئولان سایت آراد کوه برای انتقال این ضایعات پلاستیک فروش ها به داخل سایت مذاکره و صحبت کرده ایم و در این محدوه نیز جانمایی انجام گرفته است.

زمانی ابراز کرد: در صورت جابجایی این ضایعات پلاستیک فروش ها، چند روستا از جمله قمصر و مجیدآباد آزاد می شوند، مناطقی که در زمان عبور از کنار آنها، کوهی از زباله را می بینیم که خارج از آرادکوه قرار دارد و این وضعیت قابل تحمل نیست.

فرماندار ویژه شهرستان ری نگرانی دیگر مسئولان این شهرستان را انتقال آلودگی این ضایعات پلاستیک و زباله ها به منابع آب زیر زمینی اعلام کرد و از محدودیت های موجود برای تامین منابع آبی در بخش های مختلف شهرستان ری خبر داد و در پایان مشکلات حریم شهر تهران از جمله راه های مواصلاتی، خط اتوبوسرانی، سگ های ولگرد مطرح گردید.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه ما تعهداتی را در قبال شهرری داریم گفت: خودمان برنامه هایی مانند تامین اتوبوس و مترو برای این منطقه داریم اما در مورد رفع باقی مشکلات و چالش ها نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به جابجایی مدیریت بهشت زهرا برای بهبود خدمات در شهرستان ری، خواستار دریافت لیست تعهدات شهرداری تهران برای این منطقه شد.

زاکانی با اشاره به تعیین حریم تهران به عنوان مطالبه عمومی در دهه ۷۰، از اضافه کردن این حریم در دهه ۸۰ به صورت گسترده تا اواسط شهرستان اسلامشهر خبر داد و آن را زمینه ساز مشکلاتی در حریم پایتخت دانست.

شهردار تهران به تدابیر پیش بینی شده برای سایت آرادکوه و ساماندهی آن اشاره کرد و افزود: باید با پهنه بندی برای تولید پسماند، ابتدا میزان تولید پسماند را تا ۳۰ درصد وضعیت کنونی کاهش داد و سپس برای ساماندهی و مدیریت خود سایت آرادکوه برنامه ریزی داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار