تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 5:53
1401 بازدید
کد خبر : 2617

نشست صمیمی جمعی از شاعران ری با تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

نشست صمیمی جمعی از شاعران ری با تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
نشست صمیمی جمعی از شاعران ری به مناسبت دهه امامت و ولایت با حضور سید علی قاضی عسگر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این نشست که در محل دارالتولیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزارشد حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با تبریک ایام مبارک غدیر خم ، شعر را هنری اثری اثر بخش دانست و گفت: چهره های برجسته و شاعران بزرگ گذشته همچون دعبل خزایی، به خوبی توانسته اند مفاهیم و ارزش های دینی را به نسل های بعد از خود منتقل و این نهضت را در تمامی حوزه ها ماندگار کنند.

وی افزود :شعر در فرهنگ و هنر ایران و همچنین در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و همگان را به تسلیم وا می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ادامه داد: شاعران بزرگی همچون مولوی، سعدی و حافظ در زمینه شعر ید طولایی دارند و اهمیت این موضوع در شرح مثنوی استاد سید جعفر شهیدی  علیه الرحمه و استادعلامه جعفری رضوان الله علیه کاملا مشهود است.

وی با اشاره به اهمیت شعر از نگاه رهبر معظم انقلاب و تسلط ایشان در حوزه شعر و شعرشناسی فارسی و عربی و همچنین وجود مطالب عرفانی در اشعار امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: کار شما شاعران بسیار ارزشمند، فاخر و در خور ستایش است چرا که بسیاری از واقعیات جامعه را از زبان شعر به همگان معرفی می کنید.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه به اهمیت اشعار حماسی اشاره کرد و گفت: اشعار آیینی و حماسی قبل از انقلاب اسلامی مانند اشعار محتشم کاشانی واقعا ارزشمند و تکان دهنده است و شاعران معاصر و جوان بر همین صراط سنتی و آیینی بودن بمانند و مفاهیم ارزشی و دینی را به نحو مطلوب انتقال دهند.

وی با ابراز تاسف از رخنه ها و خلاهایی که در سبک اشعار مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) وجود دارد، تاکید کرد باید با بصیرت و مطالعه فراوان سعی شود فضائل و فرهنگ و مفاهیم دینی همچون فرهنگ غنی عاشورا و مفاهیم نهج البلاغه در فالب شعر برای مردم و جوانان بازخوانی شود .

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: انشالله این تمسک و اتصال شما شاعران به خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت (علیهم السلام ) ماندگار و زمینه ساز انتقال مفاهیم دینی و ارزشهای انسانی به نسل های آینده باشد.

سیدحسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز ضمن خیر مقدم و تبریک ایام عید سعید غدیر خم گفت: شهرستان ری با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری و برخورداری از  حضور شاعران، نویسندگان، ادبا و اصحاب قلم همواره در عرصه های مهم دینی و ملی خوش درخشیده است.

وی خاطر نشان کرد: بعضی از این شاعران جزو خانواده معظم شهدا هستند و همانگونه که در عرصه دفاع مقدس یک یا چند شهید را تقدیم انقلاب کرده اند هم اکنون نیز با قلم جان در خدمت نظام و انقلاب هستند.

صفوی ادامه داد: در همین راستا این برنامه به منظور پاسداشت مناسبت فرخنده عید سعید غدیرخم و با هدف تبعیت از پیام غدیر و تبیین جایگاه ولایت و امامت برگزار شده است، زیرا غدیر همه هویت شیعه و ولایت از مهم ترین و مستحکم ترین پایه های اسلام است.

در ادامه این برنامه شاعران شهرستان، سروده های خود را با مضامین ولایت و امامت و حضرت علی (ع) و همچنین در مدح و ثنای حضرت عبدالعظیم (ع)  قرائت کردند.

گفتنی است در این نشست شاعران شهرستان آقایان: فرائی، شجاعی، موسوی شهمیری، نصرآبادی، شفیعی، کرم آبیان، قائم پناه و خانم ها: آذری، افشاری، صفالو و رحمانی سروده های خود را با موضوع غدیر و ولایت قرائت کردند.

همچنین در حاشیه این مراسم از کتاب« حجاب زینتی» نوشته فاطمه کرمانی و با موضوع عفاف و حجاب و نقش آن در خانواده و در تعلیم وتربیت رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار