تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 - 0:52
1242 بازدید
کد خبر : 669

مشکلات «ری»؛ از تبدیل اراضی کشاورزی به مرکز بازیافت زباله تا احداث راه

مشکلات «ری»؛ از تبدیل اراضی کشاورزی به مرکز بازیافت زباله تا احداث راه
فرماندار ری: بی‌تردید مطالبه مردم و مسئولان شهرستان ری این است که هزینه‌های مشکلات انباشته تهران در ری به این شهرستان پرداخت و صرف ایجاد و اجرای زیرساخت‌هایی برای رفع کاستی‌ها و جبران عقب ماندگی‌ها شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه معضلات زیست محیطی از مشکلات دیرینه شهرستان ری قلمداد می شود افزود: شهرستان ری نیازمند نگاه ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات انباشته شده است.

حسین توکلی کجانی، در تشریح روند حل و فصل معضلات و مشکلات انباشته شده در سالهای گذشته در سطح شهرستان ری گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی و مسائل محیط زیستی کلانشهر تهران به مناطق جنوبی مانند شهرری سرازیر شده اند. دفن روزانه ۸ هزار تن زباله، اجرای سه دوره توسعه آرامستان بهشت زهرا (س) و جاری شدن روان آب‌ها و آب‌های سطحی به سمت اراضی حوزه سرزمینی ری تنها گوشه‌هایی از مشکلاتی است که همجواری با کلانشهر تهران برای ری رقم زده است.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به مراکز بازیافت زباله، چالش‌ کهریزک

وی افزود: باید شرح عملکرد شهرداری تهران در سایت آرادکوه، اقدامات صورت گرفته برای کاهش مشکلات و البته باقی ماندن بسیاری دیگر از مسائل توسط محیط زیست بررسی شود. همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به مراکز تفکیک و بازیافت زباله‌ها از دیگر چالش‌های زیست محیطی در بخش کهریزک است که باید حل و فصل آن مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: بر همین اساس بسیاری از مشکلات تهران در ری و دیگر مناطق جنوبی انباشته و ایجاد شده‌اند لذا نیاز به تخصیص اعتبارات و اختیارات ویژه است که باید مورد توجه قرار گیرد. بی‌تردید مطالبه مردم و مسئولان شهرستان ری این است که هزینه‌های مشکلات انباشته تهران در ری به این شهرستان پرداخت و صرف ایجاد و اجرای زیرساخت‌هایی برای رفع کاستی‌ها و جبران عقب ماندگی‌ها شود.

توکلی به کمبود آب کشاورزی و سرریز پسماندها در اراضی کشاورزی به عنوان یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی اشاره کرد و افزود: باید برای این حوزه نیز اعتبارات لازم دیده شود تا مشکلاتی که از دوره‌های گذشته انباشت شده حل کنیم . همچنین در حوزه تکمیل و احداث راه‌های دسترسی در سطح شهرستان با بن بست‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم که از مطالبات قدیمی شهروندان ری محسوب می‌شود لذا با تامین اعتبار می‌توان نسبت به تکمیل آنها اقدام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار