تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 1:19
5245 بازدید
کد خبر : 2771

ضرورت ایجاد دفتر جدید برای شورای اسلامی شهرستان ری چیست؟

ضرورت ایجاد دفتر جدید برای شورای اسلامی شهرستان ری چیست؟
اخیرا شاهد تبدیل موزه ری شناسی سابق و پاتوق فرهنگی هنرمندان ری به دفتر شورای اسلامی شهرستان ری بودیم.

مکانی که پیش از این به عنوان مرکز ری شناسی مطرح بود و جمعی از فرهیختگان و هنرمندان ری در این فضا مشغول به فعالیتهای هنری و کسب درآمد بودند که به دلایلی که ما هم نمی دانیم این مرکز آتش گرفت و از بین رفت.

این مرکز که زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۲٠ و پاتوقی فرهنگی برای حضور هنرمندان ری بود بجای اینکه مرمت و بازسازی شود تبدیل به مخروبه ای گردید تا اینکه در زمان حضور دکتر توکلی فرماندار پیشین ری با توافق صورت گرفته با شهرداری به امور بانوان فرمانداری واگذار شد تا برای برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های بانوان شهرستان ری گام موثری برداشته شود.

در اولین گام امور بانوان اقدام به برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های بانوان در این مکان نمود و از بخش های مختلف شهرستان نیز بانوان در این نمایشگاه محصولات خود را در جهت فروش و بازدید مراجعه کنندگان در معرض دید آنان قرار دادند، که این نمایشگاه مورد استقبال شهروندان و زائران حرم مطهر سیدالکریم قرار گرفت.

.

این مجموعه با توجه به موقعیت خوبی که داشت می توانست مکانی برای ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی و معرفی بیشتر توانمندی های بانوان ری باشد که باز هم به دلایل نامعلومی این مرکز تعطیل شد.

ولی اخیرا شاهد تبدیل این مکان به عنوان دفتر شورای اسلامی شهرستان ری بودیم که در اینجا چندین سوال برای عموم مردم و رسانه ها پیش می آید.

۱- چرا شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی برای احیا و بازسازی این مکان فرهنگی و هنری هیچ اقدامی نکردند؟

۲- باتوجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان ری دارای دفتر مجهزی در بهترین نقطه مکانی در شهر بود، چه لزومی داشت تا تنها پاتوق فرهنگی هنرمندان ری برای ایجاد دفتر شورا واگذار شود؟

۳- مکان فعلی شورای شهرستان ری چه مشکلی دارد که در این وضعیت بد اقتصادی و مشکلات عدیده شهری باید بودجه بیت المال صرف این قبیل کارها شود؟

۴- خروجی جلسات شورای شهرستان چه درد و چه مشکلی را از دوش این شهر برداشته است؟

در پایان دست مریزاد باید گفت به محسن منصوری استاندار تهران و عباس جوهری معاون سیاسی استانداری که در وظیفه و ماموریت خود در اقبال شهر مادری و آبا و اجدادی دین خود را ادعا کردند و دو فرمانداری ورامین و شهریار ویژه شد و تمام تلاش خود را جهت تبدیل استان شرقی و غربی بکار بسته اند تا در آینده نزدیک شاهد تبدیل شهرستان ری به منطقه ۲٠ تهران باشیم.

امیداست حاج حمید زمانی فرماندار انقلابی و فرزند ری و همچنین سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حداقل به سادگی از کنار این موضوعات و اتفاقات گذر نکنند.

حکایت ایجاد دفتر شورا حکایت آفتابه لگن هفت دست، ولی شام و نهار هیچی شده، مشکلاتی که وظیفه رسیدگی به آنها بر عهده اعضای شورای شهر می باشد بسیار زیاد است و تاکنون هیچ قدم مثبتی برای حل این مشکلات برداشته نشده است.

امیدواریم مسئولان شهر و نمایندگان بجای گسترش دفترکار خود به فکر حل مشکلات بیکاری و ازدواج، وام و مسکن جوانان و حل مسائل و مشکلات شهری و موضوعات اجتماعی در شهر سیدالکریم باشند.

✍ رضا فغانی- مدیر مسئول

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار