تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 21:40
1134 بازدید
کد خبر : 1825

ضرب الاجل فرمانداری ری برای ایمن سازی کانال مرگ

ضرب الاجل فرمانداری ری برای ایمن سازی کانال مرگ
شرکت آب منطقه ای تهران باید ظرف ۱۵ روز آینده نسبت به انتخاب پیمانکار جهت شروع عملیات ایمن سازی نقاط حادثه خیز مسیر کانال انتقال آب ری ورامین اقدام نماید.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در مصاحبه با صداوسیمای استان تهران، با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده داغداری که در پنجم اسفندماه کودک خود را در حادثه تلخ سقوط به کانال انتقال آب از دست دادند، افزود: آب منطقه‌ای تهران برای ایمن سازی کانال آب ری – ورامین به عنوان متولی اصلی میبایست طرح فنی، اجرایی و تایید شده ارائه دهد که روز گذشته سه پیشنهاد به فرمانداری واصل شد.

توکلی کجانی با اشاره به جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام گرفته گفت: دی ماه گذشته در آخرین جلسه‌ای که در رابطه با پیگیری این موضوع با حضور مسؤولان مربوطه در فرمانداری ری تشکیل شد، مقرر گردید شرکت آب منطقه‌ای تهران طرح پیشنهادی خود را ارائه دهد. فرمانداری ری همواره آمادگی خود جهت تأمین اعتبار بخشی از اجرای طرح در محدوده عباس آباد و خاورشهر را بدلیل اینکه وزارت نیرو در بیش از چند دهه اعتبار لازم را تامین نکرده اعلام نموده، اما متأسفانه آب منطقه ای طرح مصوب اجرایی را ارائه نکرده است. اگرچه به این نکته بسیار مهم نیز می بایست توجه کرد که کلیه اقدامات باید با طرح فنی تایید شده توسط آب منطقه ای تهران انجام شود و فرمانداری ری صرفاً جهت تأمین بخشی از هزینه مالی اجرای طرح می تواند مشارکت داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه در انتظار ارائه طرح نهایی ایمن سازی کانال آب ری – ورامین از طرف شرکت آب منطقه‌ای تهران هستیم اظهار داشت: در مرحله اول، اولویت ایمن سازی با نقاط حادثه خیز کانال می باشد و بر همین اساس شرکت آب منطقه ای تهران میبایست ظرف ۱۵ روز آینده نسبت به انتخاب پیمانکار جهت آغاز عملیات ایمن سازی نقاط حادثه خیز مسیر کانال اقدام و شهرداری تهران نیز باید نسبت به آماده سازی مقدمات اجرای طرح و مشارکت در تأمین مالی پروژه اقدام نماید.

معاون استاندار تهران در پایان عنوان کرد: دستگاه‌ها بر اساس مسؤولیتی که دارند باید در این حادثه پاسخگو باشند، هر شخص و دستگاهی که نسبت به ایمن سازی این مسیر و به خطر انداختن جان انسان‌ها کوتاهی کرده است باید پاسخگوی عملکرد خود باشد که با ورود مدعی العموم به این پرونده به زودی مقصرین اصلی و افرادی که ترک فعل داشته اند مشخص خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار