تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 18:36
1245 بازدید
کد خبر : 1828

حسین نصراله:

شهرستان ری دومین شهر شهدای مدافع در کشور است

شهرستان ری دومین شهر شهدای مدافع در کشور است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با اشاره به 2953 شهید، 7300 جانباز، 486 آزاده و 160 شهید مدافع حرم این شهرستان، گفت: شهرری رتبه دوم شهدای مدافع حرم کشور و تعداد شهدای دفاع مقدس این شهرستان از هشت استان بیشتر است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با اشاره به ۲۹۵۳ شهید، ۷۳۰۰ جانباز، ۴۸۶ آزاده و ۱۶۰ شهید مدافع حرم این شهرستان، گفت: شهرری رتبه دوم شهدای مدافع حرم کشور و تعداد شهدای دفاع مقدس این شهرستان از هشت استان بیشتر است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند: پدران، مادران و همسران شهدا با پیکر خونین عزیزانشان وداع کردند اما شکرگذار بودند و با این حرکت خود وقایع تاریخ صدر اسلام را زنده کردند. حسین نصراله با اشاره به  اینکه دشمن هدفگذاری کرده است که جای جلاد و مظلوم را عوض کند، گفت: ایشان در بحث «جهاد تبیین» تاکید دارند باید با هجمه دشمن در واررونه نشان دادن حقایق مقابله کنیم. وی افزود: ما خدمات مختلفی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارائه می کنیم که دشمن از این طریق در صدد ایجاد شبهه و به دنبال ضربه زدن به ساختار فرهنگ ایثار و شهادت است که در این راستا اصحاب رسانه و خبرنگاران می توانند با بصیرت افزایی و ترویج فرهنگ ایثار  شهادت با این ترفند دشمن مقابله کنند.

حسین نصراله اظهار داشت: شهرستان ری افتخار پرچم داری ۲۹۵۳ شهید، ۷۳۰۰ جانباز، ۴۸۶ آزاده و ۱۶۰ شهید مدافع حرم را دارد، که ۱۵۰ شهید مدافع حرم از عزیزان تیپ فاطمیون و ۱۰ نفر از آنان هموطنان ایرانی هستند و به لحاظ تعداد شهدای مدافع حرم، شهرستان ری در جایگاه دوم تعداد شهدای مدافع حرم قرار دارد.

وی افزود: تعداد شهدای دفاع مقدس و شهدای ایثارگر و جانباز شهرستان ری از شهدای ۸ استان بیشتر است و ۲۰ هزار رزمنده در سپاه ناحیه حضرت روح الله و ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خدمت انقلاب و نظام هستند. نصرالله در خصوص عملکرد بنیاد شهید شهرستان ری اظهار داشت: در مدت سه ماهه آخر امسال معادل دو سال اقدامات شهرستان های  دیگر برنامه های مختلف انجام داده ایم.

وی خاطرنشان کرد  شعار امسال هفته بزرگداشت شهدا  « راه شهیدان ادامه دارد» است و به تشریح برنامه های بزرگداشت هفته شهید در شهرستان ری پرداخت و گفت:  این ویژه برنامه ها از روز ۱۶ اسفند همزمان با روز جانباز برگزار می شود  و تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

نصراله، تصریح کرد: طرح ( علمداران حماسه) با دیدار ائمه جمعه با جانبازان در سطح شهرستان آغاز می شود، همزمان با هفته منابع طبیعی کاشت نهال به نام شهدا در تمام ادارات، بخشداری ها و شهرداری ها اجرا می شود. طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا به همت امور مساجد پایگاه های بسیج و هیات امنای بقاع متبرکه، نامگذاری دو معبر  به نام شهدا، ارسال پیامک به جانبازان و ایثارگران، برنامه شبی با قرآن در پنج حسینیه شهدا، نواختن زنگ ایثار در مدارس، برگزاری مسابقه نامه ای به شهید در قشر دانش آموزی، رونمایی از چهار کتاب  با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مولفان، برگزاری شب شعر، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، سخنرانی مسئولان کشوری بنیاد شهید در نماز جمعه، اجرای سرود خیابانی برای عموم مردم، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا در قیامدشت و تجلایل از ۴۹ تن از همسران جانباز شهید با عنوان طرح شوق دوباره در بقعه بی بی زبیده،  بخشی از ۲۴ عنوان برنامه ای است که به مناسبت گرامیداشت روز شهید در شهرستان ری برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار