تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 22:38
2283 بازدید
کد خبر : 2464

سفر زیارتی و سیاحتی خبرنگاران شهرستان ری به کاشان

سفر زیارتی و سیاحتی خبرنگاران شهرستان ری به کاشان
اولین سفر زیارتی و سیاحتی خبرنگاران شهرستان ری پس از فروکش شدن بیماری منحوس کرونا با مشارکت خانه مطبوعات و بسیج رسانه انجام شد.

گروهی از خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه در قالب یک تور رسانه ای به دعوت خانه مطبوعات و بسیج رسانه شهرستان ری به منظور بازدید از مراکز، جاذبه های گردشگری، آثار باستانی و تاریخی، بناها و اماکن مذهبی و نیز تهیه گزارش از فرآیند صنعت گلابگیری به شهر باستانی و تاریخی کاشان سفری یکروزه نمودند.

به گزارش خبرنگار سارا پرس؛ این سفر یکروزه که به همت و تلاش جمعی جامعه رسانه ای، نخستین تلاش در سال جدید است؛ که از سوی خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالان رسانه های عمومی و نیز دیداری و شنیداری با هدف آشنایی با زوایای پیدا و پنهان این شهر پر رمز و راز تاریخی و از سوی دیگر برای تهیه گزارش خبری، تحلیلی و توصیفی از مراکز مختلف اقتصادی، تولیدی و کشاورزی و همچنین از آثار و بناهای مذهبی، تاریخی و گردشگری و معرفی آنها به هموطنان و نیز مطالبه گری برای مشکلات خرد و کلانی که وجود دارد و چاپ و انتشارآن در رسانه های ملی و کشوری است.

سید حسن صفوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری در حاشیه این تور گردشگری بیان داشت: توفیق داشتیم امروز در کنار پیشکسوتان و خبرنگاران یک سفر سیاحتی و آموزشی به شهرستان قم و کاشان را گذراندیم.

وی در رابطه با اینکه برای رفاهیات خبرنگاران چه اقداماتی را اندیشیده اید، ادامه داد: تاکنون ۳ دوره آموزشی با همکاری خانه مطبوعات شهرستانهای استان تهران و شهرری برای خبرنگاران برگزار کرده ایم و بزودی نیز شاهد افتتاح صندوق قرض الحسنه و تعاونی مسکن خبرنگاران ری خواهیم بود.

در گوشه ای دیگر از این تور گردشگری رضا فغانی مسئول خانه مطبوعات ری با اشاره به اینکه خانه مطبوعات در فراهم نمودن امکانات رفاهی خبرنگاران نقش بی بدیلی را دارد، بیان داشت: اجرای برنامه های فرهنگی کلاس های آموزشی، تورهای گردشگری زیارتی و سیاحتی از جمله برنامه هایی است که خانه مطبوعات در جهت فراهم نمودن رفاه حال خبرنگاران انجام می دهد.

وی ادامه داد: خبرنگاران می توانند با عضویت در خانه مطبوعات از امکانات رفاهی از قبیل بیمه خبرنگاری و تکمیلی، استفاده از کلاس های آموزشی، امکانات گردشگری و سایر خدمات رفاهی این مجموعه استفاده نمایند.

بنا به گزارش دربخشی از مراسم تولید و استحصال گلابگیری که بخشی از ظرفیت اقتصادی و کشاورزی محلی و ملی پرطرفدار به شمار می آید. با توجه به شعار تعیین شده سال از سوی مقام معظم رهبری که امسال را به عنوان حمایت از اشتغال و تولید ملی، مانع زدایی و حمایت از دانش بنیان هاست.

به ابعاد اقتصادی صنعت گلابگیری و منافع و سودآوری آن برای تولید کنندگان، کشاورزان و میزان اشتغال زایی این صنعت مورد بررسی و پیگیری خبرنگاران حاضر در این مجموعه قرار گرفت که برای یافتن پاسخ سوالات موجود در این عرصه به گفتگو با تعدادی از فعالان بخش های مختلف این عرصه و صنعت و نیز گفت و شنودی در همین راستا با یکی از تولیدکنندگان گلاب و فرآورده های این صنعت انجام دادیم که مشروح این گفت وگوها در قالب گزارش تصویری به سمع و اطلاع شما خوانندگان گرامی می رسانیم.

داوود قندالی تولید کننده گلاب و عرقیجات قمصر کاشان در رابطه با اینکه برای چند نفر اشتغال زایی کرده اید، بیان داشت: بطور مستقیم برای ۳۰ نفر و غیر مستقیم برای ۱۰هزار نفر اشتغال زایی انجام داده ام و به سراسر ایران عرقیجات و گلاب توزیع می کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر باغ ما ۲هزار هکتار می باشد. قندالی با اشاره به اینکه به جهت شیوع کرونا صادرات گلاب کاهش یافته بود، بیان کرد: لیکن در گذشته سالی ۳۰۰هزار دلار صادر می کردیم.

این تولیدکننده در پایان افزود: مشکلات ما با وجود اینکه دارای سیب سلامت هستیم، سختی صادرات داریم. ارزی را که قرار بود به تولیدکنندگان بدهند، ارائه نشد. از دولت سیزدهم استدعا داریم که بازار را کنترل کرده و مشکلات ما تولید کنندگان را مرتفع گرداند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار