تاریخ انتشار : یکشنبه 8 خرداد 1401 - 7:04
3085 بازدید
کد خبر : 2441

دکتر قضاتلو خبر داد:

راه اندازی سیستم خزانه داری شهرداری باقرشهر

راه اندازی سیستم خزانه داری شهرداری باقرشهر
شهردار باقرشهر از راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری شهرداری خبر داد و گفت: با انجام این اقدام برای نخستین‌بار حقوق، دستمزد و فعالیت‌های مالی در شهرداری تجمیع می شود.
دکتر محسن قضاتلو شهردار باقرشهر در جلسه هماهنگی راه اندازی سیستم خزانه‌داری پرداخت، گفت: با راه‌اندازی اداره خزانه‌داری، سیستم اداری و مالی شهرداری باقرشهر به‌روزرسانی و شفاف‌سازی می شود.
وی افزود: پس از ابلاغ ماده ۴۱ آئین‌نامه مالی شهرداری‌ها به شهرداری‌های کشور، شهرداری باقرشهر با استفاده از تجربیات کارشناسان، این دستورالعمل را در قالب روش‌های تدوین تعرفه عوارض محلی، پیاده‌سازی ساختار، تدوین بودجه ۱۴۰۱ به روش خزانه‌داری، آماده اجرا در سال جاری کرد.
قضاتلو تصریح کرد: این طرح دارای شاخص‌ها و مزایایی بسیاری از جمله تجمیع کلیه حساب‌ها و منابع مالی شهرداری به منظور تصمیم‌گیری متمرکز براساس بودجه مصوب هر سال، تجمیع کلیه حقوق و مزایای کارکنان رسمی، شرکتی، خدماتی و پرداخت همزمان آن‌ها، نظارت دقیق و شفاف بر عملکرد مالی و جلوگیری از هزینه‌های مازاد، نظارت و رصد میزان درآمدهای پیش‌بینی شده هر واحد اجرایی، تخصیص اعتبار به هر حوزه، متناسب با میزان تحقق درآمدها و برنامه‌ریزی صحیح در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و جلوگیری از موازی کاری است.
وی ادامه داد: واگذاری اجرای پروژه‌های عمرانی به حوزه‌های مختلف بر اساس توانمندی و شرح وظایف آن‌ها، شفافیت و انضباط مالی در تمام حوزه‌ها، ایجاد رقابت مثبت، اثربخش و تحرک بخشیدن به واحدهای منفعل و ضعیف شهرداری از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
شهردار باقرشهر با بیان اینکه با اجرای این طرح تجمیع حقوق و شناسایی کامل اموال شهرداری در قالب تمرکز اموال، انبارگردانی به صورت متمرکز و ثبت دارایی‌های شهرداری به صورت تجمیع و ساختار نیروی انسانی در شهرداری اصلاح می‌شود، تاکید کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر اینکه نظارت دقیقی بر همه دارایی‌های شهرداری انجام می‌شود، تجمیع کلیه منابع و وجوه شهرداری و هزینه‌کرد آنها نیز بر اساس بودجه تعیین شده در هر ردیف و سه فصل هزینه‌ای، انجام می‌شود.
سهیل سلطانی مدیر امور مالی در ادامه جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: با توجه به‌ زمینه سازی و تعویض سیستم های حسابداری بودجه، اعتبارات و درآمد و راه اندازی سیستم خزانه‌داری دریافت در سال ۱۴۰۰ و استفاده و بهره برداری بهتر و آسان تر از سیستم خزانه داری پرداخت، نسبت به استفاده از نرم افزار جامع مالی اعتباری و خزانه‌داری برای نبل به اهداف شهرداری و جلوگیری از هزینه‌های مازاد، نظارت و رصد میزان درآمدهای پیش‌بینی شده هر واحد اجرایی، تخصیص اعتبار به هر حوزه، متناسب با میزان تحقق درآمدها و برنامه‌ریزی صحیح در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و جلوگیری از موازی کاری اقدام شده است.
در این جلسه احد هوشمند سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع، سهیل سلطانی مدیر امور مالی، علایی فر مدیر درآمد، بیگی مسئول خزانه داری و نمایندگانی از شرکت محاسبان حضور داشتند و توضیحات لازم را ارائه نمودند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار