تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردین 1401 - 22:33
1066 بازدید
کد خبر : 2145

استاندار تهران:

تکلیف اصلی تحقق شعار سال برعهده فرمانداران و بخشداران است

تکلیف اصلی تحقق شعار سال برعهده فرمانداران و بخشداران است
استاندار تهران با بیان اینکه برای اجرایی شدن شعار سال سنگین‌ترین وظیفه بر عهده فرمانداران و بخشداران است، گفت: فرمانداران و بخشداران باید روند اجرای شعار سال را به طور جدی دنبال کنند.

محسن منصوری درباره محورهای جلسه مشترک خود با فرمانداران و بخشداران استان تهران که در جوار حضرت سیدالکریم برگزار شد، اظهارداشت: این جلسه با حضور بخشداران و فرمانداران استان تهران که به نوعی نمایندگان عالی حاکمیت در استان تهران هستند برگزار شد.

وی درباره اهداف تشکیل این جلسه نیز افزود: روز گذشته جلسه شورای اولویت‌های استان برگزار شد که مصوباتی داشت که بخشی از آنها که درباره فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بود را پیگیری و دنبال می‌کنیم تا این مصوبات در زمینه‌های مختلف محقق شوند.

استاندار تهران بیان کرد: شاید برای اجرایی شدن شعار سال سنگین‌ترین وظیفه بر عهده فرمانداران و بخشداران باشد. ماموریتی که بخشداران و فرمانداران در این باره دارند این است که باید این موضوع را به طور جدی دنبال کنند لذا بخشی از نشست امروز به شیوه‌های تحقق شعار سال که با نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است اختصاص داده شد تا در تا به رونق تولید و اشتغال نیز کمک کنیم.

منصوری با بیان اینکه باید حداکثر استفاده را از شرکت ها و صنایع دانش بنیان برای تحقق شعار سال در دستور کار قرار دهیم، افزود: استقرار ساختارهای اجرایی، عزل و نصب‌ها و تغییراتی که باید در سطح شهرستان‌ها صورت بگیرد نیز از دیگر موارد دیگر قابل مورد بحث است.

وی گفت: در لایه فرمانداران نهایت جابجایی را داشتیم و تعیین تکلیف‌ها انجام شده است. در بخشداری ها نیز ۱۴ بخشدار جابجا شده‌اند و فرمانداران اگر بنا به تثبیت یا جابجایی دارند باید در اسرع وقت این کار را انجام دهند. در جابجایی روسای دستگاه‌ها نیز باید هرچه سریعتر ساختارهای دولت را تصویب کنیم اگر جایی بنا به تغییر و یا تثبیت است، این کار انجام شود.

استاندار تهران بااشاره به اینکه بخشی از جلسه امروز درباره کارآمدسازی دهیاری‌ها بود، توضیح داد: دهیاریهای ما بعضا مهم هستند چرا که جمعیت برخی از روستاهای استان تهران از جمعیت برخی از شهرهای کشور نیز بیشتر است و آن هم به دلیل همجواری با تهران است لذا برای کارآمدی و اثربخشی فعالیت‌ها در روستاها نیز در این جلسه بحث شد.

منصوری گفت: آخرین اخبار که لازم است نمایندگان عالی دولت در جریان آن باشند نیز در این جلسه مطرح می‌شو، بخش های تخصصی نیز توسط معاونان سیاسی، امنیتی، اقتصادی، عمرانی، اداری استانداری مطرح شد. در بخشی از جلسه نیز نظر نمایندگان و بخشداران مطرح شد تا موضوعاتی که قابل حل و فصل هستند، رسیدگی شود.

وی درپایان عنوان کرد: هدف اصلی تشکیل این جلسه پیگیری سیاست‌های دولت و برنامه‌ریزی جامع برای تحقق برنامه‌های دولت و شعار سال بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار