تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401 - 22:18
1270 بازدید
کد خبر : 3459

تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان ری

تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان ری
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، رتبه نخست تولید این بخش در استان تهران را نصیب شهرستان ری کرده است.

آوای ری آنلاین: علی عابدی در جلسه شورای اداری شهرستان ری اعلام کرد: عمده محصولات کشاورزی تولید شده در این شهرستان مربوط به بخش محصولات دامی از جمله مواد پروتئینی و لبنی است.

وی افزود: شهرستان ری در بخش های مختلف از جمله زراعی، دامی، پرورش آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آب و خاک محصول تولید می کند.

عابدی بیان کرد: شهرستان حدود ۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و از قطب‌های تولید گندم، جو، ذرت، نباتات و علوفه دامی در استان تهران محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: با فعالیت ۲۰۷ واحد تولیدی، ۶ هزار و ۶۹۵ تن گوشت قرمز و بیش از ۳۱۱ هزار لیتر شیر در ری تولید می شود و همین حجم تولید این شهرستان را به قطب‌ تولید محصولات دامی و لبنی در استان تهران تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: مهمترین رویکرد و اولویت کاری ما جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی به عنوان یکی از تهدیدهای بزرگ برای امنیت غذایی است.

عابدی اضافه کرد: جلوگیری از تغییر کاربری، حفظ اراضی، توسعه کشاورزی روزآمد و افزایش تولیدات باکیفیت و سالم از مهمترین سیاست‌ها و اولویت‌های کاری در این راستا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در پایان گفت: یکی از اولویت‌های مهم ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کشت قراردادی و خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی با محوریت مدیریت منابع آبی و کاهش مصرف آن با کشت محصولات کم آب بر می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار