تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 5:48
1682 بازدید
کد خبر : 2614

تجلیل از خانواده شهدای سادات شهرستان‌های استان تهران

تجلیل از خانواده شهدای سادات شهرستان‌های استان تهران
در آستانه عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت خانواده «شهدای سادات» شهرستان‌های استان تهران با حضور مسوولان کشوری ولشکری تجلیل شدند.

یادواره «شهدای سادات»شهرستان‌های استان تهران با حضور سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مسئولان شهرقدس در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار و از ۲۷ خانواده شهید سادات این شهرستان تجلیل شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در آیین تکریم و یادآوره شهدای سادات شهرقدس با بیان اینکه شهرستان قدس بیشترین شهدای سادات را در استان تهران دارد گفت: خدمت خالصانه به خانواده شهدا موجب برکت کار مسوولان نظام است و باید در راه مسیر ولایت و آرمان های شهدا حرکت کرد.

جوهری بیان کرد: حتما در تقدیرات الهی چنین بوده که خانواده شهدا به این مقام قرب برسند و در نگاه مادی شاید این موضوع جزئی به نظر برسد اما در نگاه دین این مقام بسیار ارزشمند است و مقام بی بدیلی می‌باشد که قابل قیاس نیست.

معاونت سیاسی و امنیتی استانداری تهران در خصوص ولایت و تبعیت از ولایت فقیه، امیرالمومنین و عشق به اهل بیت ادامه داد: در تمامی وصیت نامه‌های شهدا، بیشترین کلیدواژه‌ها استفاده شده، ولایت و تبعیت از ولایت فقیه، امیرالمومنین و عشق به اهل بیت(ع) است.

جوهری گفت: ما باید قدردان خانواده شهدا باشیم و نگاه ما نسبت به خانواده شهدا و جایگاه شهید و شهادت به این صورت است و حتما یکی از موارد موفقیت و برکت کار مسوولان نظام جمهوری اسلامی خدمت خالصانه به خانواده معظم شهدا است

این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم درحوزه فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل و تکریم خانواده شهدا  می‌باشد که می‌بایست در این راستا خصوصا انتقال آن به نسل جوان اقداماتی صورت گیرد.

فرماندار شهرستان قدس: ریل‌گذاری خدمات فرهنگی در راستای معرفی نمادهای انقلاب و اصیل ایرانی

وحید گلی‌کانی بیان کرد: خانواده شهدا نماد عشق، ایثار  هستند و شهدای ساداتی که با الگوپذیری از روحیه حضرت زهرا(س) و تربیت فرزندان خود در این مکتب  توانستند در اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص) نقش ایفا کنند.

وی در خصوص تغییر نحوه ارائه خدمات فرهنگی در سطح شهرستان افزود: با هم‌افزایی مدیران شهرستانی در بدنه‌های فرهنگی، سیاسی و مدیریتی، ریل خدمات فرهنگی با محوریت امام جمعه در شورای فرهنگ عمومی نماد دیگری پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان قدس گفت: در شهرستان برای اولین بار توانستیم در یک مراسم تجلیل از خانواده‌های جانبازان و شهدا دعوت کرده که  هرچند نقیصه‌هایی داشت اما نشان دهنده توجه مدیران دستگاه‌ها اجرائی به حوزه  ایثار و شهادت است.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس ادامه داد: باتوجه به وجود فضای مدیریتی جدید در بنیاد شهید، برنامه‌های مختلفی در راستای تقویت نماد ایثارگری در حال شکل‌گیری است این درحالی می‌باشد که فقط به این دهه بسنده نکردیم و در مناسبت‌های مختلف خصوصا در این ایام شب‌ها، بوستان های شهرستان به نماد فرهنگی با محوریت شورای فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

رئیس بنیاد پاکدشت: جانبازان سقاهای فرهنگی انقلاب اسلامی هستند

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران پاکدشت گفت: جانبازان سقاهای فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی هستند.

 خانواده شهدای سادات شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند

مهدی کعبی در دیدار با خانواده دوجانباز دوران دفاع مقدس که در آستانه عید غدیر خم و با همراهی جمعی از مسئولان محلی پاکدشت برگزار شد، عظمت عید غدیر را در اصل ولایت و امامت برشمرد و اظهار کرد:ولایت‌مداری و حرکت در مسیر ائمه اطهار(س) از سیره عملی و اخلاقی شهیدان است.

وی با اشاره به نقش جانبازان در جامعه اسلامی و بیان حقایق اصلی ۸سال دفاع غرور آفرین مقدس گفت: جانبازان سقاهای فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی هستند.

رئیس بنیاد پاکدشت تصریح کرد: بیان حقایق که از لسان جانبازان عزیز بیان می شود در مقابل حیله های دشمنان می ایستد، این گفته ها را باید تحلیل کرد و از آن بهره برد.
گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین قاسم خداپرست امام جمعه، علی اصغر مونسان بخشدار شریف آباد در همراهی  مهدی کعبی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پاکدشت با ۲ جانباز ۸سال دفاع مقدس موسوی دیدار و گفتگو کرد.

اولویت بنیاد توانمند سازی و ایجاد اشتغال ایثارگران است

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران اسلامشهر مهمترین اولویت این نهاد را توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف خود دانست و گفت: رسالت بنیاد علاوه بر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و جانبازان است.

 خانواده شهدای سادات شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند

داود بهارلو در نشست مشترک با مصطفی کریمی بخشدار احمدآباد اولویت این نهاد را توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف خود دانست و گفت: رسالت بنیاد علاوه بر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و جانبازان است.

وی ادامه داد: نسل ایثار یادگاران شهدا امروز بعد از گذراندن دوران تحصیل با ورود به عرصه های مختلف اقتصادی باید الگویی از کار، تلاش و تولید را به نمایش بگذارند.

بهارلو ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای توانمند سازی این قشر ایثارگر تسهیلات مختلفی از جمله بیمه خویش فرما را در نظر گرفته است.

در این نشست بخشدار احمدآباد نیز ضمن اعلام آمادگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به حوزه ایثار و شهادت، بر لزوم همکاری و هماهنگی با سایر بخش‌ها در راستای ایجاد اشتغال برای ایثارگران تاکید کرد.

بزرگداشت«شهدای سادات» ورامین به میزبانی شهرداری برگزار شد

آیین بزرگداشت ۶۶شهید سادات شهرستان ورامین با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در سالن شهرداری این شهرستان برگزار شد.

 خانواده شهدای سادات شهرستان‌های استان تهران تجلیل شدند

حجت‌الاسلام و المسلمیت محمودی رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهارکرد:شهدای سادات علاوه بر رسیدن به جایگاه شهادت از سلاله پاک علوی بودند.

وی در ادامه افزود : واقعه غدیر خم تکریم و گرامیداشت جایگاه امامت است و این یادواره ها بهانه ای برای تجلیل از مقام شامخ ولایت و امامت است.

پیش از شروع مراسم عزیزپور رئیس بنیاد ورامین با خیرمقدم به خاندان معظم شهدای سادات گفت: یادواره شهدای سادات تکریم و احترام به مقام امامت است و در تلاش هستیم مروج فرهنگ غنی غدیر خم باشیم.

در پایان از ۶۶ خانواده شهید سادات شهرستان ورامین تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار