تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 - 15:47
310 بازدید
کد خبر : 4378

برگزاری اولین نشست آموزشی و توجیهی مشاورین املاک شهر کهریزک و روستاهای اطراف

برگزاری اولین نشست آموزشی و توجیهی مشاورین املاک شهر کهریزک و روستاهای اطراف
اولین نشست آموزشی و توجیهی مشاورین املاک شهر کهریزک و روستاهای اطراف در حوزه قوانین مرتبط با ساخت‌وساز و بنگاه‌های معاملات ملکی باحضور بادلی سرپرست‌ بخشداری‌ کهریزک، کلهر شهردار کهریزک، اسدالهی معاون حوزه قضائی بخش کهریزک، احمدی رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان ری، کشاورز رئیس اتاق‌ اصناف شهرستان ری، محسنی توانا رئیس اتحادیه املاک شهرستان‌ ری و جمعی از سازندگان و مشاورین املاک کهریزک و روستاهای تابعه در سالن اجتماعات شهرداری کهریزک برگزار شد.

آوای ری آنلاین: هادی بادلی سرپرست‌ بخشداری‌ کهریزک امیدبخشی به مردم را لازمه موفقیت جامعه عنوان کرده و گفت: با وجود اینکه قیمت مسکن و زمین همواره در حال رشد صعودی است اما مشاورین املاک می‌بایست با ارائه خدمات مشاوره تخصصی و دلسوزانه، مردم را به سرمایه‌گذاری، هرچند درحد توان مالی خودشان، ترغیب کنند و نباید این امر به گونه‌ای باشد که خریدار به دلیل محدودیت مالی، انگیزه خود را برای تامین مسکن از دست بدهد.

بادلی در ادامه به وجود پتانسیل‌های مطلوب در بخش کهریزک اشاره کرده و گفت: بخش کهریزک از لحاظ وجود کارخانجات و مراکز تولیدی و صنعتی، اراضی کشاورزی و مسکونی اغناست و مشاورین املاک می‌توانند در استفاده بهینه از ظرفیت‌ها نقش مؤثری ایفا کنند.

وی در پایان به اهمیت آموزش قوانین و مقررات مرتبط با حوزه فعالیتی مشاورین املاک تاکید کرد و این مهم را در دستورکار اتحادیه املاک شهرستان‌ری قرارداد.

اسدالهی معاون حوزه قضائی بخش کهریزک ضمن تشریح قوانین مربوط به حوزه ساخت‌وساز، اعلام‌ داشت: در چندسال اخیر به دلیل عدم آگاهی و اشرافیت مشاورین املاک به موازین قانونی و تنظیم قراردادهای اجاره، رهن و یا مبایعه‌نامه خارج از قوانین تعریف‌شده، تعداد پرونده‌های شکایت در حوزه قضائی افزایش یافته که این موضوع در سنوات قبل کمتر به چشم می‌خورد.

اسدالهی همچنین درخصوص محدودیت‌های قانونی و ممنوعیت تملک اموال غیرمنقول توسط اتباع و همچنین لزوم هماهنگی با اداره اتباع و مهاجرین درخصوص اجاره اموال غیرمنقول به اتباع خارجی و ارائه یک‌نسخه از اجاره‌نامه به اداره مذکور مواردی را مطرح و تاکید کرد: درصورت بروز هرگونه تخلف در این‌خصوص، مراتب قابل تعقیب‌ کیفری است.

وی همچنین نکاتی در خصوص ممنوعیت تملک و تصرف اراضی‌ کشاورزی و مزروعی توسط اتباع خارجی، تبعات متأثر از تغییر کاربری اراضی زراعی به مسکونی و لزوم رعایت مفاد قانونی مرتبط با پیش‌فروش املاک و نحوه تنظیم قراردادها در چهارچوب قوانین موضوعی مطرح‌ کرد.

علی کلهر شهردار کهریزک مشکلات مرتبط با تأمین مسکن را ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در وضعیت کنونی جامعه قلمداد کرده و گفت: با توجه به تحریم‌های سنگین و شرایط اقتصادی موجود، تمامی دستگاه‌ها می‌بایست با تعامل، همکاری و هم‌افزایی، زمینه‌های لازم برای سهولت مردم در تامین نیازهای اولیه از جمله مسکن را فراهم کنند.

شهردار کهریزک در ادامه‌ افزود: باتوجه به اقدامات صورت‌ گرفته در یکسال اخیر مبنی‌بر تامین زیرساخت‌های لازم برای سهولت در انجام ساخت‌وساز توسط سازندگان در چهارچوب قوانین مربوطه، فرآیند ساخت‌وساز در شهر کهریزک سرعت‌گرفته و به دنبال آن هزینه‌های سنگین تامین مصالح ساختمانی و سایر امور اداری و عمرانی مرتبط نیز رو به افزایش است.

کلهر خاطر نشان کرد: بر همین‌ اساس لازم است با برنامه‌ریزی مدون، زمینه‌های لازم برای کاهش هزینه‌های غیرضروری از طرق مختلف مانند حذف واسطه‌ها فراهم شود.

علی‌ کلهر با اشاره‌ به هزینه‌های سنگین آسفالت معابر، جدول‌کشی و سایر خدماتی که از جانب شهرداری‌ کهریزک صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با وجود هزینه‌های مذکور و همچنین نرخ بالا و غیرکارشناسانه تعرفه‌های اعلامی از سوی سازمان نظام مهندسی و دریافت ۴۵ درصد از این تعرفه‌ها توسط بیمه که در نهایت موجب افزایش هزینه‌های حوزه ساخت‌وساز می‌شود، مشاورین املاک می‌بایست به‌جهت سهولت در امور و رضایتمندی عمومی، نهایت تعامل را با شهروندان داشته باشند و شهرداری نیز درچهارچوب ضوابط قانونی و تا حدود اختیارات ممکن، در اخذ عوارض مربوطه تخفیف‌های لازم را لحاظ خواهد کرد.

شهردار کهریزک ضمن تاکید بر همدلی و همسویی مشاورین املاک با مردم، از ایشان جهت اجرای پویش همگانی برای حمایت از مستاجرین قدردانی‌کرده و خواستار تداوم اجرای طرح‌های این‌چنینی که رضایت مردم و خشنودی خداوند را به همراه دارد و از افزایش بی‌رویه بهای خرید، اجاره و ترهین مسکن پیشگیری می‌کند، شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار