تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 15:39
466 بازدید
کد خبر : 4224

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ری:

با راه اندازی سامانه پایش؛ تعداد واحدی های فعال و غیر فعال شناسایی و با دلالی برخورد شده است

با راه اندازی سامانه پایش؛ تعداد واحدی های فعال و غیر فعال شناسایی و با دلالی برخورد شده است
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ری با اشاره به گستردگی وظایف و جایگاه ویژه شهرستان از لحاظ باراندازها، انبارها و تعداد واحدهای صنعتی این شهرستان، از اجرای برنامه های مختلف در راستای نظارت و حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.

آوای ری آنلاین: سهیل یعقوب نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از فعالیت های اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ری گفت: عدم تناسب امکانات و ظرفیت ها با حجم گسترده ماموریت ها و پیچیدگی و نقصان ها کار را سخت تر می کند اما تلاش کرده ایم که خروجی کار به نحوی باشد که موج رشد و رونق تولید شود.

وی با اشاره به پایش های صورت گرفته اظهار داشت: تعداد واحدهای صنعتی فعال این شهرستان دارای مجوز  ۲۰۵۶ واحد است.

همچنین از ۹ هزار و ۱۰۰ مجوز   صادر شده تا سال ۹۷ خبر داد و گفت:   با بررسی این تعداد در نهایت ۲ هزار و ۵۶ واحد صنعتی دارای مجوز که فعالیت می کنند شناسایی شد که ۷۰ درصد این واحدها معادل ۱۴۲۴ مورد پایش و   بررسی شد.

۱۳۲ واحد از مجموع صنایع شناسایی شده هم غیر فعال هستند که در بازرسی ها مشخص شد دلالی هایی در این حوزه صورت گرفته و این واحدها به فعالیت های دیگری  غیر از مجوز صادر شده اشتغال دارند.

از مجموعه واحدهایی که شناسایی شده اند ۱۵۰۰ واحد در شهرک صنعتی شمس آباد، ۵۷ واجد در شهرک پروفیل، ۲۷ واخد در شهرک صنعتی تهران، ۴۶۲ واحد خارج از شهرک های صنعتی و بقیه در دیگر نواحی صنعتی مستقر هستند.

یعقوب نژاد از ابلاغ شناسه تولید به  صنایع خبر داد و افزود:  براین اساس میزان محصول تولید شده، واحد صنعتی وتولید کننده، محل و نحوه توزیع آن رصد  می شود.

مزایای صدور این شناسه، علاوه بر جلوگیری از   قاچاق کالا، میزان کالای موجود در انبارها، زمان ورود و توزیع آنها را مشخص می کند و می توان براساس این اطلاعات نیازمندی های کشور در بخش های مختلف را به صورت برخط می توان دریافت کرد و براساس آن برنامه ریزی و طراحی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار