تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 23:14
2514 بازدید
کد خبر : 3213

بایکوت خبری پیاده‌روی اربعین ریشه در ترس دشمنان دارد

بایکوت خبری پیاده‌روی اربعین ریشه در ترس دشمنان دارد
حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: بایکوت خبری پیاده‌روی اربعین ریشه در ترس دشمنان دارد. 
آوای ری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا در خصوص پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با اشاره به حماسه بزرگ در این روز بیان داشت: اتفاقی که امروز در حال رخ دادن است نیازی به روایت ندارد و در دل مومنین محبتی وجود دارد برای عرض ارادت به امام حسین(ع) است.

خطیب جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: پیاده‌روی اربعین اتفاق تازه‌ای نیست و پیاده‌روی برای انجام زیارت در دوره‌های مختلفی وجود داشته اما چنین پیاده‌روی‌ای در طول تاریخ بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی به کوچکترین اتفاقات واکنش نشان داده و تحلیل‌های زیادی انتشار می‌دهند اما حادثه اربعین را بایکوت خبری کرده و خبری انعکاس نمی‌دهند مگر برای ارائه سیاه‌نمایی.

امام جمعه بخش کهریزک ادامه داد: این رسانه‌ها از پیاده‌روی اربعین ترس و واهمه داشته و شاهد متشنج‌سازی جو عراق برای جلوگیری از پیاده‌روی بودیم که به نتیجه نرسید.

حجت الاسلام استیری اظهار داشت: دست‌های پنهانی که قصد ایجاد مانع برای پیاده‌روی اربعین را داشتند کنار رفته و زائران اربعین با هر دین و آیین در یک مسیر قرار گرفتند.

وی افزود: چهل روز از واقعه عاشورا گذشته و در یکی از مقاطع حساس تاریخ اسلام قرار داریم، خطبه‌های آتشین، اسارت حضرت زینب(س) و زیارت اربعین موجب ماندگاری عاشورا شد.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: جابر ابن عبدالله انصاری اولین زائر اربعین امام حسین(ع) بود و به خوبی آداب زیارت را به جا آورد؛ غسل زیارت کرد، مثل زیارت خانه خدا احرام بست و با اینکه نابینا بود خود را روی قبر حضرت انداخته و سلامی با اخلاص به امام داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار