تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 11:38
1278 بازدید
کد خبر : 935

فرماندار ویژه شهرستان ری:

امروز راه قهرمانان وطن همچون شهید سلیمانی و جهان پهلوان تختی در نسل جوان ادامه دارد

امروز راه قهرمانان وطن همچون شهید سلیمانی و جهان پهلوان تختی در نسل جوان ادامه دارد
فرماندار ویژه ری: تلاش می‌کنیم تا استعدادیابی در شهرستان ری افزایش یابد تا بتوانیم با همدلی و همیاری مسائل و موضوعات ورزش ری را برطرف کنیم، در شهرستان ظرفیت‌های بسیاری داریم که نشانگر تربیت خوب جوانان است از قهرمانان دارای مسئولیت‌های کشوری و استانی که در جهت تقویت حوزه ورزش ما را یاری کنند.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، در پنجاه و چهارمین سالگرد درگذشت جهان‌ پهلوان تختی اظهار داشت: حضور خودجوش مردم در مراسم سالگرد جهان‌ پهلوان تختی باعث ماندگاری آیین جوانمردی خواهد شد و برگزاری این مراسم که هر ساله در سالگرد تختی صورت می‌گیرد به دلیل حضور پرشور علاقه‌مندان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، وی افزود: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا امکان برگزاری مراسم یادبود فراهم نبود اما همچنان مردم از اقصی نقاط کشور در این روز بر مزار جهان‌ پهلوان تختی بصورت محدود حاضر شدند که نشانگر ارادت مردم به پهلوانان است و قطعاً ما نیز وظیفه‌داریم میزبان خوبی برای دوستداران جهان‌ پهلوان تختی باشیم. جهان‌ پهلوان تختی اسطوره‌ای برای نظام بودند و هیچ‌ گاه یاد و خاطره او فراموش نخواهد شد.

توکلی ادامه داد: امروز اگر شاهد آن هستیم که عشق و علاقه مردم بویژه جوانان و نوجوانان به شخصیت هایی مانند حاج قاسم سلیمانی و غلامرضا تختی روز به روز درحال افزایش است، دلیلی ندارد جز مردمی بودن این دو قهرمان ملت. اگر نگاه ما مردمی باشد  مانند بسیاری از قهرمانان و پهلوانان این دیار که اگر روزی سیل یا زلزله بود و یا مشکل اقتصادی، درکنار مردم بودند. اگر دفاع از تمامیت عرضی بود درکنار مردم بودند. آنها جهت حمایت از این مرز و بوم سنگرها را کیلومترها دورتر از مرزهای ما در سایر کشورها بنا نمودند.

معاون استاندار تهران بیان نمود: پهلوانان کنار مردم بودند، امروز ما در کشورمان قهرمان زیاد داریم. اما باید روحیه پهلوانی را ترویج و تقویت نماییم. همین مردمی بودن حاج قاسم و مرحوم تختی است که سبب حضور پرشور مردم با هر سلیقه و جهت گیری در مراسمات مربوط به آنها شده است. جمعیت امروز آمده اند که ثابت نمایند پس از گذشت ۵۴ سال راه جوانمردی و پهلوانی هنوز هم ادامه دارد. وی افزود: امروز درکنار پهلوانی میبایست اخلاق مداری را نیز در کشور گسترش دهیم. اخلاق مداری یکی از الگوهای بسیار مهمی است که می توان بسیاری از مشکلات جامعه را با آن حل کرد.

معاون استاندار تهران با تأکید بر اینکه ورزش ری نیازمند توجه مسئولان است اظهار داشت: قهرمانان ری در سطح ملی مسئولیت‌ های مهمی دارند اما همچنان ورزش ری مظلوم واقع‌ شده است. تلاش‌های بسیاری داشتیم که شرایط استعدادیابی را در شهرری فراهم کنیم اما ۳ سال است که با وجود تأمین اعتبار زمین مناسب از سوی شهرداری تهران به خانه کشتی اختصاص نیافته است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا استعدادیابی در شهرستان ری افزایش یابد تا بتوانیم با همدلی و همیاری مسائل و موضوعات ورزش ری را برطرف کنیم، در شهرستان ظرفیت‌های بسیاری داریم که نشانگر تربیت خوب جوانان است از قهرمانان دارای مسئولیت‌های کشوری و استانی که در جهت تقویت حوزه ورزش ما را یاری کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار